Christelijke vrijwilligerswerkorganisatie Latijns Amerika?

ik ben er over aan het denken om een half jaar vrijwilligerswerk te doen in LAtijns Amerika. Graag zou ik via een christelijke organisatie willen gaan, maar kan geen intresante vinden. iemand van jullie een idee?

Ik weet veel organisaties in Brazilie, maar niet echt aan een geloof verbonden. En het merendeel is ook rooms-katholiek.

Wil je tijdens het werk echt iets met het geloof doen? Of iets met kinderen of natuur?

het liefst iets met kinderen. Maar ik ben van plan een half jaar te gaan en dan vind ik het ook wel prettig dat er mensen zijn met dezelfde standpunten en achergrond als ik. Ook met bijvoorbeeld het invullen van de zondag enzo

Heb je al is op lst.nl gekeken?

Ik kwam dit vandaag tegen http://www.ywam.org/

Hoi,

Kijk eens op www.stichtingweeskind.nl. De stichting is niet perse religieus, en het programma is voor mensen van alle geloofsovertuigingen MAAR er hebben al heel veel Christelijke vrijwilligers gewerkt en die zijn heel enthousiast.

Een van de onderdelen is werken met kinderen in een tehuis die in een katholiek klooster komen, dus zo leer je veel over het katholicisme, wat in Zuid-Amerika nu eenmaal het geloof is voor 90% van de bevolking. Andere projecten zijn in eetlokalen, buiten het klooster.

Op zondag is er ruimte genoeg om je geloof te belijden want je.hoeft de weekeinden niet te werken. Misschien kun je een Christelijk reismaatje vinden, zodat jullie in elk geval samen zijn.

Bovendien gaat het natuurlijk om het werk wat je doet: kinderen helpen in een arm land en het liefdadidheidsaspect daarvan past heel goed bij de normen en waarden van het Christelijke geloof.