Choquequirao en Ausangatetrekking

Hallo,
Heeft er iemand ervaring met een trekking naar de Ausangate?
Ook een trekking naar Choquequirao zou ik wel zien zitten,daar iemand ervaring mee?
Liefst op een goedkope manier.Vorig jaar had ik een 5-daagse Salkantay voor maar 200 dollar.

Saludos,
Bart

Hoi!

Ik kan je niet helpen met ervaringen maar ga zelf de Ausangate trekking lopen. Het heeft mij heel erg geholpen om op dit forum of op het lonely planet forum ‘Ausangate’ in te typen. Dan kun je ervaringen lezen van mensen die de toch gedaan hebben. (Hetzelfde voor Choquequirao natuurlijk)

Ik ben wel benieuwd wanneer je gaat? Ik wil hem zelf rond 20 juli gaan lopen, maar heb nog niks geboekt. Ik lees dat je vanuit Tinqui een gids kunt huren. Maar als je alleen gaat, is dat natuurlijk een stuk duurder dan wanneer je een groep kan vinden.

Zelf ben ik nog nooit op zo’n hoogte geweest en weet ik niet hoeveel last ik ga hebben van hoogteziekte (ik neem wel voldoende dagen om te acclimatiseren in Cusco). Dat is voor mij een reden om het via een goed bureau te doen, waarbij ze ook een paart meenemen en een zuurstoffles. Maar daardoor is het wel duurder.

Groetjes!

Ik ga pas eind oktober.
Indien last van de hoogte ziekte kan je Diamox laten voorschrijven bij je huisdokter,een middel die kan helpen bij de symptonen vd hoogteziekte.
Vorig jaar had ik in Cusco last van duizelig- en misselijkheid en kreeg ik bij de apotheek Soroche-pillen en de dag erna had ik geen last mee.Gelukkig want ik begon dan aan de Salkantaytrekking.
Alvast veel succes Bertine en laat iets weten na je trip.

Info altijd welkom.
Groeten,
Bart

Hoi!

Ik zal zeker laten weten hoe het was!

Groetjes