Chocolade meenemen naar Thailand?

Domme vraag misschien voor sommige ( het is voor de kids ) , maar ik ben vier dagen onderweg alvorens ik op de plaats van bestemming ben !
De warmte is een grote boosdoender . Heeft iemand ervaring met het meenemen van chocolade ?
Bedankt voor de nuttige tips!

Hoi Liu,

Mijn vriendin heeft vorig jaar ook vele repen chocolade meegenomen voor haar neefjes en nichtjes en dit is ondanks de hitte wonderbaarlijk goed gebleven. Ook voor volgende maand heeft ze alweer een tas vol klaar staan…
Maar je kan ter plaatse natuurlijk ook chocolade kopen…heb ik mijn vriendin ook geadviseerd, maar die was een beetje eigenwijs.

Groetjes,

Dave

Hoe is het vervoer gebeurd ?
Met speciale verpakking ?
Ze zouden ( the kids ) COTE DOR chocolade willen is die daar te vinden ?
Zo ja wat is de prijs daar ?
Bedankt !

hallo.

Vervoer : in een rugzak of reistas tussen de kleding blijft het koeler.
Verpakking : in orginele verpakking met een milieu vriendelijk plastic tas .
Cote D’or : geen idee wel andere heerlijke chocolade.
Prijs : vrij laag in vergelijking met hier ( Nederland ).

Mijn advies zo snel mogelijk op eten :smile:

Hallo,

Ik zou als je het meeneemt vanuit Nederland een koeltas eromheeen doen die moet het wel redelijk houden. Mijn advies zou zijn in Thailand kopen ze hebben daar zelfs droste.

gr van Moira

Sorry, maar chocolade koelen is slecht de ideale temperatuur is 18 ° c.
anders gaat het ten koste van de smaak.
Heeft iemand cote dor te koop gezien in Thailand zo ja waar , 7/11 of elders ?
Bedankt voor de reacties.

Hallo,

Een koeltas zorgt dat de 30 graden niet binnenkomt. In Thailand blijven spullen in een koeltas echt niet onder de 18 graden ook niet in een koeltas maar het blijft wel koeler dan dat je het gewoon los in je tas doet.
Ik bedoel dus zo’n koeltas van AH of C1000 dus niet die met koelers erin.
Je zou het ook in aliminumfolie kunnen inpakken helpt ook tegen hitte.

gr van Moira

Nee, Cote D’or heb ik niet gezien in Thailand…

Wij hadden de chocolade niet speciaal verpakt…in een tas gedaan en in de koffer gestopt…
Denk dat we nog wel wat extra repen meenemen voor de kinderen in Laos…

Choclade meenemen, nu dat hoeft niet, alle soorten en merken vanuit Holland verkrijgbaar verkrijgbaar (van Houten nestle/ mars / nuts/smarties, noem maar op bij de winkels 711 seven eleven, elke stad dorp meerdere, of de shopping malls, ik koop het ook geregeld en woon hier, Henk Biesenbeek Sungnoen Thailand

Hallo,

Hier de goede tip voor chocolade mee te nemen naar Thailand…Steek de chocolade in de isolatiezak van de aldi,2 uur voor vertrek in de koffer leggen en rond wikkelen met een handdoek…Ik doe dat iedere jaar en heb nooit problemen met smelten,

Groetjes,Nok28

Werkt dat niet hetzelfde als in alu-folie wikkelen?

Deze topic is van 2009 …maar toch …beste nok 28 , 4 dagen chocolade goed houden zonder te smelten en zonder koeling ?
Het gaat hier ook over een grotere hoeveelheid bijna 2 schoendozen ( om u een idee te geven ) vol !
Na 7 jaar lukt het ons vrij goed maar eenmaal ter plaatse heel de boel in de frigo voor minstens één dag en dan kunnen de snoepers toehappen …5555555