goede, echte koffie meenemen mag dat?

Ik heb het of niet gezien, of het was er niet, echte koffie in de 7/11. Nu wil ik koffie- sticks meenemen. Mag dat in de koffer, omdat etenswaren niet mag zover ik weet. Diedo.

(voor)verpakte waren zijn geen probleem, zeker niet in de ruimbagage.
Het moet niet te veel zijn, want anders kan de douane (gaan) denken dat het niet voor eigen gebruik is.

Ik nam het voorheen ook wel vaak mee. Nooit over nagedacht of dat eigenlijk wel mocht… :confused:

Waar heb je gelezen dat je geen etenswaren mee mag nemen?

niet gelezen, op tv een programma dat op de vluchthaven koffers worden open gemaakt en etenswaren eruit moesten ivm beestjes enzo.

Waarschijnlijk Australisch dan, die zijn panisch voor dat soort dingen.

Er zijn denk ik wel regels voor in Thailand, maar voor zover ik weet mogen normale etenswaren zonder problemen meegenomen worden.

Er gaan verhalen over kaas, vlees, slecht verpakte groenten en fruit en in de tijd van de vogelgriep werd er streng gecontroleerd op ei-producten.

Hier vind je er een draadje over: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=87019

Maar koffie-sticks is toch ook geen ‘echte’ koffie ? En die sticks kan je in de 7-Elevens ook in verschillende soorten vinden…

Ik laat me regelmatig kazen, fruit, chocolade ed meebrengen vanuit België, en heb een tijdje geleden ook nog een hele tas groenten, fruit, vispasta en nog veel meer vanuit Thailand naar België meegenomen en een ruim assortiment kazen, wijnen, fruit en chocolade retour naar Thailand, geen problemen mee gehad. Wat betreft koffie, in Big C, tesco lotus en makro kan je toch een ruim assortiment aan ‘echte’ koffie verkrijgen (ook bonen zodat je zelf kan malen), en zoals door Krung Thep reeds vermeld, koffiesticks is toch ook oploskoffie, en daar gooien ze je hier toch wel mee ‘dood’.

nee die oploskoffiesticks bedoel ik niet:) wel echte wi ik meenemen, nescafe jakkie;)

Hee Dorien,

Je schrijft:nescafe jakkie;)

Nescafe neem ik altijd als ik een avondmarkt bezoek, je krijgt niks beters.
De ene bak in de ene stad is nog rampzaliger als de ander in een andere stad, maar ja, de sfeer vergoedt meestal alles…

Hans.

Tuurlijk Hans, en ik drink ook al die gekleurde drankjes,(ken je die?) voor de sfeer ook. lol2

Je bedoelt wat we vroeger “exota” noemden ? Of iets anders ?

nee geen exota, het staat op de markten vaak in grote glazen potten/flessen, kleuren, groen, bruin, oranje en meer fraais, iets minder fel dan de exota kleuren. De bruine schijnt koffie te zijn, allemaal erg zoet. Ik bedenk nu dat ik geluk heb gehad, want zal wel met water zijn gemengd. Niet ziek geworden. Meestal drink ik enkel flesjes water, en s-avonds een biertje.

@ Hans, kijk even naar je vermelde tel nr,en melding dat je WW box vol zit. Dorien.