De titel zegt het al: wie weet waar ik in Azie een visum voor China kan krijgen, anders dan in Hong Kong of Nepal? En een visum voor Tibet: waar behalve in China? En wordt nu wel of niet een individueel visum voor Tibet verstrekt?
En is het juist dat de visa niet in Den Haag kunnen worden geregeld als het langer dan 6 maanden duurt voordat we daar zijn?
Je kunt het Chinese visum ook vanuit Vietnam regelen, ze gaan daar als warme broodjes over de toonbank. Toch is het zeker het snelste geregeld vanuit Hong Kong, binnen een dag kan het al geregeld zijn. HK is trouwens een prachtig startpunt voor de reis door China. Regel je het vanuit Nederland dan kost het je meer en duurt het allemaal langer, dus niet echt aan te radenā¦
Ik heb hetzelfde probleem. Ga 13 juli eerst naar Zuid-Amerika en ben pas eind januari 2009 in China voor 5 Ć” 6 weken. Ik heb al geinformeerd, maar je kan in het land waar je je bevindt kijken of er 'n chinese ambassade is (ik zit dan in NY of Tokyo en daar zit er in ieder geval 1) en het gewoon daar aanvragen. Hong Kong schijnt het makkelijkst te zijn, maar bij de rest duurt het ook maar 4 tot 5 dagen.