In december vertrekken wij voor 8 maanden naar Azie: 3.5 maand thailand, laos, vietnam, china. 1 maand mongolie, 3.5 maand nepal en india.
De visa voor china, mongolie, nepal en india kunnen we niet van tevoren in Nederland regelen vanwege de geldigheidsduur.
Wie heeft er tips voor ons waar wij deze visa goed in het buitenland, tijdens de reis, kunnen regelen?
Ik heb zelf mijn visum geregeld in Hong Kong voor China dit ging prima we hebben een procedure gehad van 3 dagen. Het kan ook korter dat systeem werkt hoe meer je betaald hoe sneller het gaat.
Wij hebben daar 30 dagen gekregen maar ik heb begrepen dat ze daar ook 90 dagen afgeven.
Elk land heeft zijn consulaten en ambassades om snel visa te kunnen regelen, vaak nog sneller en eenvoudiger dan in Nederland. Plekken waar ik in Azie visa heb geregeld zijn onder andere Louang Prabang (voor Vietnam, duurde 3 dagen) en Hanoi (voor China, duurde 6 dagen). In Bangkok kun je ook eventueel heel veel visa regelen. Vaak hoef je zelf niet persoonlijk naar de ambassade, maar kun je het laten doen bij een reisbureautje, of je hotel. Als je je paspoort echter niet uit handen wilt geven, zul je het zelf moeten doen.
voor de chinese visa moet je opgeven dat je op family bezoek gaat in bv shanghai of shenzhen als je kontact zoekt sent een email naar mij dan kan je mijn adres krijgen waardoor je 90 dagen of langer in china kan doorbrengen je kan ook invullen dat je een studie project volgt waardoor je ook kans maak t op een langere visa voor china