China + zuidoost Azie

Hallo,

Februati volgend jaar willen een vriend en ik gaan reizen voor 5 maanden,
ik vroeg me af of het mogelijk is om een een redelijk relaxt tempo, zonder veel geld met alleen bus of trein binnen ongeveer 5 maanden van beijing naar singapore te komen? we kunnen hier namelijk een goedkope vlucht voor vinden. Ook vraag ik me af hoe omboeken in zijn werk gaat? bedankt

In 5 maanden is het zeer goed mogelijk om van Beijing naar Singapore te reizen. Uiteraard zijn er verschillende routes, zo zou je bv bij Yunnan China kunnen verlaten en dan via Laos naar Thailand reizen, of je sterkt bij Kunming de grens over en reist via Vietnam (beide landen kan ook, maar dan moet je je tempo iets verhogen). Vanuit Laos kun je direct naar Thailand, of via Cambodja. Persoonlijk zou ik Angkor Wat niet overslaan, het is wel aan de prijs maar erg mooi. Mijn voorkeur gaat trouwens naar Laos en niet naar Vietnam, al is Sapa erg mooi.

Vanuit Thailand zak je rustig af naar Maleisie naar Singapore.

Wat bedoel je met het omboeken van tickets? Bij sommige tickets kun je de datum veranderen, bij de meeste niet. Meestal zijn er kosten aan verbonden. Je hebt ook open retours, maar die zijn over het algemeen heel duur.

Bedankt voor de informatie. Met omboeken bedoel ik , of het mogelijk is
wanneer we de bepaalde terugdatum vanuit singapore niet halen, vanuit een andere stad of tijd te vertrekken. En welke kosten hieraan verbonden zijn. Op de site van British airwayes (de ticket is van deze maatschappij) kon ik er niks over vinden. Alvast bedankt.

Hangt van je ticket af of dat wel of niet kan. Dus niet alleen het feit dat je met BA vliegt zegt wat, ook zij hebben verschillende type tickets!

Als je niet op tijd in Singapore denkt zijn, is het wss goedkoper om vanuit de dichtsbijzijnde (grote) plaats naar Singapore te vliegen. Die tickets kun je vrij kort voor vertrek nog boeken, bv online op www.airasia.com. Malaysian Airlines, Thai Airlines, Silk Air, het vliegt allemaal die kant op en is een paar dagen voor vertrek boekbaar. Echt geen probleem!

Niet alleen naar Singapore vliegen is mogelijk, maar ook naar de Maleise luchthaven Johor Baru. Je bent dan nog maar een uur van Singapore verwijderd.

Oke, zoiets had ik inderdaad ook al in gedachte. bedankt voor de informatie