China-Nepal augustus/september 2011

Hallo,

Ik heb deze zomer een reis gepland naar China en Nepal.
Omdat mijn reisgezel moet annuleren, ben ik nu last minute op zoek naar een nieuwe reisgezel.
Ikzelf ben een studente van 23 jaar uit Leuven. Ik ben heel flexibel en avontuurlijk aangelegd.

Ik houd ervan om met de rugzak rond te reizen en overnachten doe ik het liefst in hostels.
Interesse? Graag een reactie.

Groetjes!

Hi Liesbet,

Ga je dan ook naar Hong Kong? Ik ben zelf t/m 16 aug wel in Hong Kong, als je wel in die periode in Hong Kong bent, lijkt het mij gezellig!

Gr,

Yin

Hey Liesbet,

Ik weet niet wanneer jij in Nepal te vinden bent, maar ik vlieg op 9 september naar Kathmandu.
Als je ook rond die periode in Nepal bent, is het misschien leuk om wat af te spreken…

Ik hoor het wel
Groeten!
Mark

Ik ben vorig jaar in mijn eentje naar china geweest. Ook erg leuk, hoor en je ontmoet heelveel leuke en gezellige mensen:vak01:

Hoi mag ik je wat vragen? Ik ga dit jaar voor het eerst naar China. Wil naar Kunming, Dali en Lijian. Is het gemakkelijk reizen daar? En aan tickets te komen (voor zowel bus en/of trein)?
Heb wel ervaring met reizen in mijn eentje door Azië maar vermoed dat China een heel ander verhaal is…
Heb je evt. nog andere tips wat ik daar in die regio MOET zien? Ik heb totaal een dag of 18…
Kees

Ik ben van de zomer ook die kant op geweest en het was een fantastische reis en heel makkelijk te bereizen. Vooral Kunming, Dali en Lijiang zijn erg toeristisch waardoor je makkelijk aan tickets kunt komen.
Gewoon naar het bus- of treinstation gaan en de lonely planet meenemen. Vooral in China erg handig omdat daar ook bij elke plaats en toeristische attraktie de chinese karakters zijn vermeld. Ik liet dat altijd zien en dan wisten ze gelijk welke kant ik op moest.

Ik vond vooral de Provincie Sichuan erg mooi. Maar als je alleen naar Yunnan gaat is Shaxi een heel lief klein plaatsje. Oude gebouwen met een prachtige omgeving. Ik vondt verder Dali en Lijiang erg veel op elkaar lijken. Ik was eerst in Lijiang dus ben niet echt lang in Dali geweest omdat het zoveel op elkaar leek.
Maar zoals ik zeg Sichuan is ook zeker de moeite waard.:cheer:

dank je wel… en goed te lezen dat het dus niet zo’n groot probleem is. LP moet ik nog aanschaffen.
En dat andere dorp ga ik in de gaten houden. Zijn jullie lang geweest… is het goed te doen voor zo’n 18 dagen?
Nu eerst maar kijken of het Visa gedoe gaat lukken…

Ik reisde alleen en ben een maand geweest en vond het eigenlijk nog te kort maar als je maar twee weken hebt moet je er in ieder geval wel van genieten. Wat is je planning eigenlijk? Of zie je het wel waar je naartoe gaat?

En visum ja, veel succes daarmee:vak01:

Hoi… ja een echt plan heb ik niet… heb ik eigenlijk nooit. Ik wil naar Kunming en vandaaruit beetje rond reizen. 2 weken is niet lang, misschien worden het er drie. Ik vlieg via Bangkok en wil naar ook nog een weekje zijn. Uiteindelijk is het altijd te kort… maar omdat ik ook niet h=goed weet wat me daar te wachten staat wil ik eigenlijk een soort van ‘escape’ naar Thailand hebben.

Ik zat meer in mijnmaag met het feit of ik niet weet hoe gemakkelijk het reizen is… .je hoort zo veel verschillende verhalen. Het stomme is dat ik altijd naar Azië ga en het altijd goed gaat. Alleen nu heb ik een beetje ‘twijfels’…

no worries! Het is redelijk makkelijk om rond te reizen in china.