China en manisch depressief: no go?

ik ben manisch depressief en ben momenteel bezig met een wereldreis (6 mnd bezig momenteel). Ik ben een visum voor china aan het regelen maar merk dat ik hier een probleem kan krijgen; op de website van de ambassade staat dat iemand met een mental disorder het land niet inkomt.
dit lijkt me nogal hard, maar het kan makkelijk omdat het china is. zijn er mensen die andere ervaringen hebben of tips?

de link van de ambassade:

http://www.chinaembassy.nl/eng/ls/fhqz/t137711.htm

1. Persons suffering from mental disorder, leprosy, AIDS, venereal disease, contagious tuberculosis or other infectious diseases shall not be allowed to enter China.

Ik ben geen arts, dus dit antwoord is puur gevoelsmatig: je bent al 6 maanden aan het reizen, blijkbaar zonder problemen. Ik neem aan dat je evt medicijnen hebt om je ziekte onder controle te houden. Dus hoe zouden ze er achter kunnen komen??? Je hebt geen doktersverklaring nodig voor je visum. Ik heb bij he regelen van mijn China visum uberhaupt nergens gelezen dat ik niet een van deze ziektes mag hebben. (Heb ik gelukkig ook niet, maar toch.)

Aan de andere kant: besef wel dat ALS het misgaat en je ziekte je parten speelt, dat je ONTZETTEND in de problemen komt wanneer je tijdens je visumaanvraag gelogen hebt. Houd dit in je achterhoofd bij het nemen van een besluit…

En hopelijk kan iemand anders een meer onderbouwd antwoord geven…

Succes!!!

Jenny

dank voor je reactie. ik heb voor mijn visum voor australie al veel geshit gehad. ik moest een medische test ed ondergaan, sloeg totaal nergens op, oa een xray enz enz. dus ik wil niet weer dezelfde fout begaan. china is een klote land wbt mensenrechten ed. immigratiewetten zijn ook waardeloos. ik weet ook niet of het verstandig is nu naar de ambassade hier in sydney te gaan voor dit soort vragen. in brisbane ben ik geweest en hebben ze een copy van een doktersverklaring gemaakt. achteraf baal ik hier van want nu sta ik waarschijnlijk wel in een of ander systeem.

Ik werd later die dag terug gebeld door een of andere chinees die amper engels kon. hij vertelde mij dat ik moest wachten op een permit, een visa kon toen opeens niet meer. Dus ik vrees dat ik china moet skippen.

het dilemma is dus nu of ik direct open kaart moet spelen of niet. probleem is dat ik wel medicijnen gebruik en voor 5 maanden mee moet nemen. (omdat ik dus nog 5 maanden wil reizen nadat ik de grens overga). geen enkele instantie in nederland kan hier een antwoord op geven, echt waardeloos. zoveel rondgebeld voor ik wegging.

Wat een vervelende situatie! Eerlijkheid wordt in dit geval niet beloond…

Heel veel succes met al het regelwerk!!!

Ik heb ook een visumaanvraag gedaan voor China met een ziekte die ongeveer gelijkgesteld kan worden aan HIV.
Maar ik moet zeggen dat ik nooit op de hoogte ben geweest van deze regel. Er is mij nooit iets gevraagd over mijn gezondheid en ik heb het visum gewoon gekregen.

Kun je het niet gewoon proberen en doen alsof je niet op de hoogte bent van dat zinnetje?
Want ik denk dat er maar heel weinig mensen op de hoogte zijn van die zin.
Als je het mij vraagt kan je bijna niet in de problemen komen wanneer je IN het land bent. Dat jij binnen bent gekomen is niet jou fout dan had degene die de visa’s uitdeelt maar moeten controlleren hoe het met je gezondheid is.

zit me net te bedenken dat ik zelfs 2 keer een visum heb gehaald. via een visumburo hier in nederland en in Hongkong. Nooit een vraag gekregen over gezondheid. nooit een briefje gezien met uitleg of wat dan ook

succes

gebruik jij ook medicijnen toendertijd? het probleem is dat ik met 5 maanden medicijnen het land binnenkom. ik moet dus wel aangeven waarom ik deze gebruik. hoe heb jij dit opgelost?

Waarom moet je aangeven dat je medicijnen bij je hebt???
ja, officieel moet dat misschien maar ik denk dat ze bij een gemiddelde grensovergang of airport eigenlijk niet eens zouden weten wat ze met je aanmoeten wanneer je ze braaf komt laten zien.

Zijn het spuiten? moeten ze gekoeld bewaard worden? of gewoon pillen.
Pillen neem je gewoon mee. je zegt er niets van. je verspreid ze een beetje over je bagege zodat ze op de scan niet opvallen als 1 blok pillen en “thats it”.
Wanneer ze je dan vragen gaan stellen haal je je schouders op en zegt: het is voor eigen gebruik en laat je de papieren zien. ( neem aan dat je een medicijnen paspoort hebt)
Maar die kans is erg klein
Ik ken mensen die met gekoelde spuiten de grenzen van China zijn over gegaan zonder problemen. En het goedje dat in die spuiten zat daar kan je best kwaad mee doen als je zou willen.