China en manisch depressief: no go?

ik ben manisch depressief en ben momenteel bezig met een wereldreis (6 mnd bezig momenteel). Ik ben een visum voor china aan het regelen maar merk dat ik hier een probleem kan krijgen; op de website van de ambassade staat dat iemand met een mental disorder het land niet inkomt.
dit lijkt me nogal hard, maar het kan makkelijk omdat het china is. zijn er mensen die andere ervaringen hebben of tips?

de link van de ambassade:

http://www.chinaembassy.nl/eng/ls/fhqz/t137711.htm

1. Persons suffering from mental disorder, leprosy, AIDS, venereal disease, contagious tuberculosis or other infectious diseases shall not be allowed to enter China.

Ik ben geen arts, dus dit antwoord is puur gevoelsmatig: je bent al 6 maanden aan het reizen, blijkbaar zonder problemen. Ik neem aan dat je evt medicijnen hebt om je ziekte onder controle te houden. Dus hoe zouden ze er achter kunnen komen??? Je hebt geen doktersverklaring nodig voor je visum. Ik heb bij he regelen van mijn China visum uberhaupt nergens gelezen dat ik niet een van deze ziektes mag hebben. (Heb ik gelukkig ook niet, maar toch.)

Aan de andere kant: besef wel dat ALS het misgaat en je ziekte je parten speelt, dat je ONTZETTEND in de problemen komt wanneer je tijdens je visumaanvraag gelogen hebt. Houd dit in je achterhoofd bij het nemen van een besluit…

En hopelijk kan iemand anders een meer onderbouwd antwoord geven…

Succes!!!

Jenny