Mijn man en ik doen regelmatig stedentrips en nu staat St.Petersburg hoog op ons lijstje.
Maar ik zit met 1 ding.
Wij hebben een iniminie hondje (Chihuahua) die overal met ons mee gaat.
Kan iemand mij vertellen hoe ze hier tegenover honden staan?
Ik heb al genoeg hotels gevonden waar ik de hond mee mag nemen.
Maar hoe zit het met uitlaatplekken etc.
Hoe staan restaurants hier tegenover?
Wij willen ongv 4 dagen door brengen in St.Petersburg.
Al vast bedankt voor de info.
Vrolijke groetjes Esmé
In St. Petersburg lopen ook wel genoeg mensen met honden, althans, ik kwam er veel tegen. Ik denk dat er in parken uitlaatplekken zijn, ik weet het niet. Ik zou het dan gewoon bij je hotel vragen. In de meeste restaurants zal de hond denk ik niet naar binnen mogen. Hoewel, het is een kleintje, dus 100% zeker weten doe ik het niet. Maar ik heb zo het idee dat het merendeel geen honden binnenlaat.
De info hieronder komt van de site van de ANWB, of het klopt weet ik niet.
Douaneregels hond en kat
[ul]
[li]Ieder dier moet in het bezit zijn van een EU-dierenpaspoort, verkrijgbaar bij de dierenarts. Het paspoort heeft een uniek registratienummer en bevat een beschrijving van het dier, de naam en het adres van de eigenaar en het bewijs van inenting tegen rabiës.[/li][li]Er moet voor het dier een gezondheidsverklaring zijn afgegeven die niet ouder mag zijn dan 10 dagen bij aankomst in Rusland.[/li]Als deze gezondheidsverklaring niet in de Engelse taal is opgesteld, moet deze in het Russisch worden vertaald en deze vertaling moet door een Russisch consulaat of een officiële tolk/vertaler gewaarmerkt worden.
[/ul]
Bron: http://www.anwb.nl/bestemmingen/landeninformatie/vakantie/bestemmingIndex.html?btiId=BTI_535&themaId=BEST_P_13
Bedankt voor jullie info.
Ik ben idd op de hoogte van de rabies vaccinatie en de gezondheidsverklaring.
Ik bedoelde idd informatie over restaurants e.d.
Graag gedaan.
Maar naar wat voor restaurants was je van plan te gaan? Ik neem aan dat zo’n klein beestje heus wel de KFC in mag, mits hij niet continu rondloopt. Ik denk dat het bij de wat chiquere restaurants moeilijker is… Maar je zou het altijd kunnen vragen. In St. Petersburg spreken ze meer Engels dan in Moskou.
Oké, dank je.
Ach ons mannetje is zo klein die loopt alleen waar het rustig is los maar in de stad heb ik hem altijd in een soort schoudertas.
Hier in nederland vraag ik het nooit maar we nemen hem gewoon mee en dan slaapt hij in die tas op mijn schoot en soms later ziet de bediening hem en zijn ze altijd vertederd wanneer ze hem zien haha.
Fijn te weten dat ze daar toch redelijk engels spreken ik had anders gehoord.
Met redelijk is misschien veel gezegd. Ze spreken het meer dan in Moskou, maar dat kan al gauw omdat het merendeel gewoon geen woord Engels spreekt. Maar in St. Petersburg red je je wel met Engels en handen en voeten. Veel plezier met de reis!