Chicago - Ervaringen

Hallo,

Ik denk er over om volgend jaar voor mijn studie stage te gaan lopen in de VS. Ik wil graag naar een grote stad. De meeste studenten willen naar New York, maar ik zit er aan te denken om naar Chicago te gaan.
Ik heb al heel wat info over de stad gelezen op internet, maar ik wel graag van iemand die er al is geweest weten hoe de stad bevallen is.

Ik wil dus graag ervaringen horen van iemand die een tijd in Chicago heeft gewerkt, stage gelopen, gewoond of die er nu verblijft.
Ik wil graag weten of het een gezellige stad is en of de mensen er een beetje vriendelijk zijn. Verder wil ik graag weten of er makkelijk werk of een stage plaats te vinden is. Ik wil trouwens stage gelopen in de richting social work, soort bedrijf of organisatie weet ik nog niet.

Alvast hartelijk bedankt.

Groetjes Janneke

Janneke;

Amerikaanse steden zijn over het algemeen niet gezellig. Zo zijn ze niet opgebouwd (ze hebben geen centrum zoals hier) en Amerikanen blijven een apart volkje ;). De mensen in het noorden zijn over het algemeen een stuk killer dan in het zuiden, en Chicago is geen uitzondering. Maar toch vond ik het een geweldige stad, en het heeft een goede atmosfeer. Ik heb niet in Chicago gewoond, maar in Springfield, en ben regelmatig in Chicago geweest. Wat overigens wel betekent dat ik voornaamlijk in het centrum geweest ben, buiten het centrum vond ik het maar lelijk. En schijnt het ook nogal onveilig te zijn, maar goed daar merk je niet zoveel van als je in de metro/tram zit. Kortom, Chicago is een toffe stad.