Reizigers,
Ik heb begrepen dat er geen pinautomaten in Laos zijn. Kun je gemakkelijk travellercheques inwisselen of moeten we voor 3 weken dollars mee??
Hoeveel is noodzakelijk dan?
Grt Vincent
Reizigers,
Ik heb begrepen dat er geen pinautomaten in Laos zijn. Kun je gemakkelijk travellercheques inwisselen of moeten we voor 3 weken dollars mee??
Hoeveel is noodzakelijk dan?
Grt Vincent
Als je cheques meeneemt, en je vind een bank die ze wil wisselen, dan zal je al dadelijk een hele hoop willen wisselen omdat het anders weer ff duurt eer je zo’n kans krijgt.
De dollar wordt alom aanvaard. 1 dollar is 10000 Kip. Dat rekent dus makkelijk. En aangezien het leven erg goedkoop is, moet je ook weer geen massa’s cash meenemen. Als je met dollar betaald, geven ze terug met Kip. Die kan je dan weer verder gebruiken voor kleine uitgaven.
(zelfde verhaal telt ook weer voor Cambodja, moest je dat interesseren - 1 dollar=4000 Riel)
Wij hadden ook alleen maar cash bij in Laos. Geen dollars maar euro’s, nadeel hiervan is dat je daarvoor alleen bij de banken een gunstige koers krijgt. Duurt ongeveer 10 minuten om je geld te krijgen. Met dollars kun je overal betalen of omwisselen alleen heb je dan twee keer een wisselkoers, in Nederland en Laos.
Bedankt voor jullie reactie. Ik zal dan in ieder geval zorgenvoor voldoende Dollars. Dat lijkt mij het handigste.
Als iemand nog een idee heeft hoeveel je pp nodig zult hebben voor 3 weken dan hoor ik dat graag…
Grt Vincent
Met15€ p.p. per dag zal een gemiddelde backpacker ruim genoeg hebben.
Er is op dit moment 1 pinautomaat in Laos waar je geld kunt opnemen, namelijk in Vientiane. Deze is bij een bank waarvan ik de naam niet meer weet, maar die ligt aan de rivier. Met mijn pinpas van de Rabobank kon ik daar pinnen.
Ik had zelf contant geld bij (Thaise Baths en Dollars) wat ik regelmatig wisselde. Nooit teveel tegelijk wisselen, want voor een paar tientjes krijg je een grote stapel Laotiaanse Kip waar je een rugzak mee kunt vullen (bij wijze van spreken ;)).
Per week heb ik 70 euro opgemaakt, als je bijv uitgaat van 100 euro per week op zak hebben kun je low-budget reizen.
Veel plezier!
Reisverhalen, reistips en reisroute in Laos: loesinazie.punt.nl