[Chaing Mai] Bergstammen Jungletrip/bergentrip

Hoi Medereizigers,

Aankomende zomer ga ik met mijn vriendin 3 weken naar Thailand. We zijn momenteel bezig met het plannen van de reis. (passpoort, inentingen, schoenen, tas, kleren, locaties ect)

We hebben al een mooie planning gemaakt en hebben hierbij 3/4 dagen gereserveerd voor een trip in het noorden om de bergstammen te bezichtingen. Mijn vraag is of jullie tips/hints of zelfs trips weten die erg aan te raden zijn.

De trip die ik voor ogen zie is:
Avontuurlijk, Het lijkt me leuk om echt de andere kant te zien. Overnachten in slechte omstandigheden, daar ga ik al vanuit. Ik zou het leuk vinden om verschillende soorten vervoer te gebruiken, jeep, olifant, lopen.

Vragen die bij mij op komen zijn:

Is het veilig, waar moet ik op letten?
Kan je beter met een kleine, middel of grote groep gaan?
Is het verstandig om vooraf (thuis) te boeken of in Chaing Mai?
Zijn bepaalde boekingsbureaus af te raden?
Waar zijn deze trips te boeken?
is 3 dagen of 4 dagen btr, ik kan begrijpen dat het soms juist te lang of te kort heeft geduurd?

Alvast bedankt!!!

Grt, Sander

Hoi Sander,

Waar je denk ik op moet letten is om niet een 1 day trip te maken naar de hilltripes die zijn slechts voor de toeristen opgezet.

Een kleine of grote groep heb je niet altijd voor het zeggen, ze willen de reis volboeken natuurlijk. Een optie is dan om een prive toer te boeken meestal vanaf twee personen.

Het boeken kan heel gemakkelijk ter plaatse en geeft je meer vrijheid om je reis samen te stellen.

Nagenoeg alle boekingsbureaus bieden soortgelijke reizen aan, soms verschilt de prijs iets. Met name als je voor een privetoer gaat loont het om verschillende te vergelijken.

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Wendy Toer in Chiang Mai en die bieden een soort trip aan die volgens mij is wat je ongeveer bedoelt.
http://www.wendytourtreking.com/product-en-565627-2655107-3+DAYS+2+NIGHTS+HILLTRIBE+TREK.html

Mocht je weinig tijd hebben om ter plaatse te gaan zoeken is het wel handig om het alvast thuis te boeken.
Succes

Gr
Olav

Bedankt Olav,

Nuttige informatie, nog twee vraagjes:

1. Is het goedkoper om hier te boeken of daar, of is het even duur?
  2. Kan je in Thailand korting vragen oftewel afdingen?

Groetjes

Fijn weekend alvast!

Ik was nog een vraag vergeten:

Ik ga voor het eerst backpacken…

Neem je bij zo’n tocht je backpack mee of laat je die in een hostel? (je moet hier dan voor betalen, denk ik)

Groetjes.

Natuurlijk moet je afdingen, of in iedergeval proberen. Meestal kun je je rugzak gratis in je hostel achterlaten als je bij terugkomst nog een overnachting neemt.

Hoi Sander,

Ter plekke boeken is in de regel goedkoper want zoals Hanske al schrijft afdingen hoort er bij en dat wordt lastig als je hier alles regelt.

Als je je backpack achterlaat check dan wel even de ruimte waar ze opgeslagen liggen, meerdere malen gezien dat het een slecht afgesloten ruimte is waar iedereen in en uit kan lopen.
Behoeft natuurlijk geen uitleg dat je je backpack van wat sloten voorziet voor het geval dat.

GR
Olav

Op deze link had ik info geplaats betreffende de bergstammen in Thailand.
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=97241
gegroet:georgessiam