Volgend jaar gaan wij (3 personen, 2 volwassenen en 1 kind van 11 jaar)
4 weken naar Centraal Kalimantan. We vliegen op Palangkaraya. We zijn van plan om volgend jaar juli heen te gaan. Graag ontvangen ik tips voor onze accomodatie en natuurlijk wat we in de omgeving niet mogen missen.
Ook willen we misschien de laatste 5 dagen naar Bali vliegen om daar bij te komen voor wij weer naar huis gaan.
Dus mocht iemand tips hebben hoor ik het graag.
Sandra,
Heb je zelf al enig idee wat je in die 4 weken daar gaat doen?
Het zit zo; Ik heb 4 tickets naar Indonesie gewonnen met bestemming Palangkaraya. Ik ben dus min of meer verplicht daar heen te vliegen. Vanuit daar kan ik zelf alle kanten op. Vandaar mijn vraag.
Waarschijnlijk zullen we 1 à 2 dagen in Palankaraya blijven en dan een binnenlandse vlucht nemen naar het oosten. Indien we via Jakarta vliegen is het misschien een optie voor ons om daar uit te stappen en vanaf daar een binnenlandse vlucht te nemen. Gelukkig hebben we nog een jaar om uit te zoeken hoe we het gaan doen.
OK Sandra,
Ik kreeg even de indruk dat jullie 4 weken aan Palangkaraya gebonden waren. Palangkaraya is een grote stad, waar hoegenaamd niks te doen of te zien is. In de directe omgeving is wel een orang utan opvangcentrum.
Ook kun je vanuit Palangkaraya niet overal naar toe vliegen.
We zijn momenteel zelf op vakantie in Indonesie en hebben details niet paraat. Als we weer thuis zijn zullen we in de archieven duiken en jullie nader informeren.
Banjarsamin niet overslaan op kalimantan. Een stad waar van alles te doen is, je kunt van daaruit prima excursies maken met de boot de meren op. Drijvend Banjarsamin is prachtig om te zien’Verder de dorpen van de dajaks bezoeken,er zijn genoeg goede gidsen!
Prettige reis en salams
Lambert
Ik begin nog even opnieuw. Ik ben begonnen in Samarinda,een middelgrote stad aan een rivier. Samarinda heeft een mooie moskee.Hierna ben ik 3 dgn met een gids de meren en rivieren op gegaan.Het is wel nog 3 uren reizen voordat je aan de meren bent! We hebben de dajak en vissersdorpen danan Semayang en muarapahu bezocht.Via het danau(meer) melintang varen we naar Tanjung,hier woont de inheemse bevolking de dayak. Deze bevolking woont allemaal aan de oevers van de grote rivieren, voorheen leefden ze met 30 tot 40 families in een soort van longhouse (ruhma adat).Kun je bekijken,ziet er zeer indrukwekkend uit. Ik vond Kalimantan zeker de moeite waard om te bezoeken! Je kunt ook nog voor balikpapan kiezen,of voor de westkust. Kalimantan heeft veel te bieden.
Fijne reis en salams
Lambert