Cebupacifiairlines zal op 10 april 2008 starten met lijnvluchten op Hanoi en Saigon naar Manila. Dit tegen ongelooflijk lage prijzen,een vlucht kost omgerekend 10 euro. Dit in een poging om meer touristen die in Vietnam verblijven naar Filippijnen te lokken met lage tarieven. zie ook www.cebupacificair.com
Is Manila een beetje de moeite waard? Ik vertrek over anderhalve maand naar Bangkok, en uiteraard zal ik ook Laos, Cambodja en Vietnam bezoeken. Ik heb reeds eerder gekeken naar de vluchten van Cebu Pacific, qua prijs leek me dat behoorlijk goed te doen en nu zit ik dus enigszins te overwegen om een weekje of anderhalf naar Manila te gaan.
Lichtelijk offtopic, maar hoe zit het met het visum voor de Filippijnen? Krijg je als toerist een visa on arrival of moet je die, net zoals voor Vietnam, vooraf aanvragen? Ik ben van plan om in Bangkok een 30-dagen visum voor Vietnam aan te vragen, enkele dagen voordat ik van plan ben om via Laos / Cambodja naar Vietnam te reizen. Ik ben van plan om in Vietnam van het noorden (Hanoi) naar het zuiden (Ho Chi Minh City) te trekken, daar wil ik een week of drie, vier voor uittrekken. Het beste is dan om een enkeltje HCMC - Manila te kopen en in Manila een enkeltje Manila - Bangkok te kopen, lijkt me?
Je krijgt bij aankomst in Manila een gratis visum voor 21 dagen, Manila zelf vind ik een ramp,wat wil je 20 miljoen mensen die in krotten wonen,enige mooie is de oude binnenstad van Manila, Intramuros, de oude stadsmuren en poorten zijn goed bewaard gebleven. Ook fort Santiago is mooi, en Manila heeft een goed nachtleven. Maar buiten Manila is het platteland mooi,op een uurtje rijden van Manila ligt de Taal vulcaan,kun je beklimmen en ook in de krater afdalen, of ga naar Puerto Galera op het eiland mindoro ,ook een uurtje van Manila en dan nog een stukje met de ferry, mooie stranden, goede duikmogelijkheden,en je kan de inheemse stammen in de bergen boven P G bezoeken, verder zijn alle mooie eilanden zoals Cebu ,Bohol en Palawan met cebupacific vanuit Manila in minder dan een uur te berijken. www.wowphilippines.co.uk Dus keus genoeg lijkt mij.