Catharinaklooster - Sinai

Ik ben van plan om volgend jaar op de motor naar het Catharinaklooster in de Sinaiwoestijn te reizen. Ik heb met het reizen onder slechte omstandigheden niet zo gek veel ervaring dus kan ik wel goede raad gebruiken. Het eerste deel wil ik per ferry doen en zou van Acona - Patras - Cyprus - Port Said moeten gaan. Zijn er mensen die ervaring met dat traject hebben en willen ze die met mij delen?
En ik zoek ook informatie over de reis door de Sinai van Port Said naar het Catharinaklooster.
Kan iemand mij vertellen hoe de omstandigheden zijn?
Bijvoorbeeld:

• plaatsen om te tanken
  • plaatsen om te overnachten
  • hoe is het met verkrijgbaarheid van water
  • hoe slecht zijn de wegen
  • zijn er kaarten beschikbaar of zijn er GPS kaarten (digitaal) beschikbaar

Waarschijnlijk zijn er nog wel meer tips en weetjes?

Graag jullie reacties,

groet, Nico

Beste,
persoonlijk heb ik geen ervaring met deze trip, maar mijn lange ervaring in Egypte en het ontmoeten van vele mensen die zoiets wel ondernamen doet met het volgende zeggen :

• informeer goed welke de vereiste zijn om met een motor Egypte binnen te komen… het leek voor vele mensen geen makkie!

• de wegen zijn ok maar het blijft opletten. De regels worden niet gevolgd en de slechte toestand van de voertuigen zijn een gevaar. Rij vooral niet als het donker wordt.

• De benzine is er vrij goedkoop en er zijn in alle grote stopplaatsen wel benzine station, eken dus uit hoeveel benzine je nodig hebt en neem eventueel wat reserve mee.

• Water is geen probleem, verkies om te drinken toch altijd flessen mineraal water overal verkrijgbaar.

• Van Port Said naar Sint Catherina klooster is eenvoudig : eerst richt Ismalya - Suez en dan kan in de Sinai via Abu Zanima en Wadi Feiran naar het klooster maar ik verkies dan de langere weg door de woestijn Suez - Nakhl - Nuweiba - St Catherina.
    Deze weg brengt je door gans de Sinai woestijn de panorama’s zijn overweldigend.
    De weg via Abu Zanima is korter maar je rijd langs het Suez Kanaal en de meeste plaatsen zijn er geindustrialiseerd.
    Mocht je de reis ondernemen kom ons da een bezoekje brengen : Ghannah Lodge nabij Nuweiba. De Lodge is gebouwd door jongeren van de vzw kids 4 Kidsin het kader van een project voor duurzame ontwikkeling. Dus zijn alle gasten meer dan welkom om ons project tot een succes te leiden… Promotie is duur dus als je vrienden hebt aan wie je de boodschap kwijt kan hanks!
    Groetjes