ik zit nu al een weekje in de filipijnen, echt helemaal geweldig hier!
Ben van Manila naar Tagaytay gegaan, door naar Pagsanjan, naar Caramoan en nu op Majestic beach in Catanduanes.
De natuur is echt super en ik ben overal so far de enige toerist.
Ik vind het nu alleen moeilijk om een vervolg route te kiezen. Ik heb nog 5 weken, en wil naar de Visayas en Palawan. Zijn zoveel eilanden, en onhandige bootroutes, dat ik niet goed kan kiezen. Daarbij wordt het langzamerhand ook wel een beetje eenzaam hier, dus zou het niet erg vinden om naar wat plekken te gaan waar wat gezellige andere reizigers zijn, buiten de grote steden of borocay.
Op Catanduanes is de kans dat je andere reizigers tegenkomt inderdaad erg klein. Hoe mooi de stranden er ook mogen zijn, het ligt niet op de gebruikelijk routes die toeristen nemen.
Plekken waar wat meer reizigers zijn zijn bijvoorbeeld Panglao eiland net onder Bohol. meeste mensen verblijven in de omgeving van Alona beach. Ik ben al 10 jaar niet meer op Panglao geweest en ik lees dat Alonabeach soms wat Boracay achtige trekjes vertoond wat betreft drukte. Maar er zijn ook wat rustiger stranden dan Alonabeach Maar ik denk dat het in deze tijd van het jaar wel meevalt met de drukte.
Waar je ook wel aardig wat andere reizigers kan ontmoeten is Palawan. Vooral dan in de plaatsen Puerto Princesa , El Nido en Sabang.
Om zowel in Panglao als palawan te komen kun je best eerst naar Cebu reizen. Vanaf Cebu kun je met de fastferry naar Bohol en dan met bus of taxi naar Panglao.
Vanaf Cebu kan je ook vliegen naar Palawan ( Pueerto Princesa)