Cat Tien National Park

Ik heb begrepen dat een bezoek aan het Cat Tien National Park, inclusief overnachting, nogal prijzig is. Kan iemand mij vertellen of het wel de moeite waard is dit park te bezoeken of zijn er betere alternatieven?

Alvast bedankt!

Hoi Ingrid,

Zelf heb ik besloten om toch maar niet naar het National Park te gaan, ook omdat ik het nogal prijzig vond.

Ik ben verder niet gaan zoeken naar alternatieven, omdat ik bijna weg ging, maar het had me wel leuk geleken. Ik hoop dat iemand anders je een goede tip kan geven!

Groetjes,

Anne

Hallo,
Wij zijn eind maart 2010 naar Cat Tien national park gegaan. Omdat ik op internet weinig concrete informatie kon vinden en de reisbureau’s elkaar tegenspraken heb ik me voorgenomen zelf gedetailleerde info op internet te zetten.
Wij zijn uiteindelijk op eigen houtje gegaan en hebben hiermee veel geld bespaard. We waren met zn tweeen voor 2 nachten 90 euro kwijt (excl. eten) terwijl reisbureau’s voor dezelfde trip minstens 150 dollar p.p vroegen (ook excl eten) en we hoorden van mensen daar die bij Sinh Café in Saigon een tour geboekt hadden dat de service zeer te wensen overliet. Er werd alleen een kamer en busreis voor ze geboekt en dat was het.
Hier komt de gedetailleerde info:

-Wij zijn vanuit Dalat gegaan, vanuit Saigon is ongeveer even ver. Je neemt de bus richting Saigon en zegt bij het boeken van het ticket dat je naar Cat tien wil, dan zetten ze je er halverwege uit. Kosten busreis: 100 000 dong p.p. Reistijd: 4.5 uur.

• Als je er bent uitgezet moet je nog 25 km naar het park. Dit doe je achterop de motorbike. In ons geval kwamen er direct twee mannetjes op ons af, dit zal wel altijd zo gaan. Kosten: 80 000 dong p.p (na enig afdingen)
  • Bij de ingang van het park koop je een kaartje voor 50 000 dong p.p, hiermee word je ook naar de overkant van de rivier gebracht.
  • Aan de andere kant loop je links naar de headquarters, vanuit daar kun je alles boeken dat je nodig hebt.
    -Kamers kosten tussen 15 en 25 dollar, je kunt ook in een tent voor 8 dollar. Er waren ruim genoeg kamers vrij.
    -Nightsafari hangt af van het aantal personen. Wij waren met 8 man en betaalden 60 000 p.p.
    -Een trip naar het crocodile swamp incl. local guide en vervoer was 760 000 dong voor samen. Vervoer (9 km met jeep) is 250 000, local guide 350 000 en entrance fee 80 000 p.p. De local guide kun je ook rustig laten zitten, de wandeling van 5 km is goed te doen en daar aangekomen zijn er mensen om je verder te helpen. De overnachting daar boek je ook van tevoren bij de headquarters, 15 dollar p.p. incl. ontbijt. Voor het avondeten daar betaal je ter plekke 50 000 p.p en een boottochtje over het meer kost 50 000 per bootje. Het is trouwens niet noodzakelijk daar te overnachten, je kunt ook in 1 dag op en neer. Het is wel leuk om te doen.
  • Om weer verder te gaan naar Saigon moet je weer naar de highway waar de bus rijdt, (kan elk uur) en hier kom je weer met de motorbike.

Wij vonden het een hele leuke ervaring en het crocodile lake is ook echt een aanrader. De accomodaties waren prima en er zijn 2 restaurants waar je goed kan eten.In he park zijn veel trails die je makkelijk zelf kan lopen. Verwacht geen olifanten, neushoorns of tijgers te zien want die zijn er bijna niet meer en leven ook in een ander deel van het park. Wat je wel kan zien zijn kleine zoogdieren, apen, krokodillen, slangen en andere reptielen en veel mooie vogels. Veel plezier als je er ook naar toe gaat.!

1 like

Dank je wel voor de info! Fijn dat je deze info met ons wilt delen. Wij wilden inderdaad ook naar een national park, maar zijn niet gegaan, omdat de reisbureau’s inderdaad 150 dollar p.p. vroegen. Een volgende keer weet ik dus hoe ik er wel naartoe kan. :wink:

Groetjes, Anne