Ik heb begrepen dat een bezoek aan het Cat Tien National Park, inclusief overnachting, nogal prijzig is. Kan iemand mij vertellen of het wel de moeite waard is dit park te bezoeken of zijn er betere alternatieven?
Alvast bedankt!
Ik heb begrepen dat een bezoek aan het Cat Tien National Park, inclusief overnachting, nogal prijzig is. Kan iemand mij vertellen of het wel de moeite waard is dit park te bezoeken of zijn er betere alternatieven?
Alvast bedankt!
Hoi Ingrid,
Zelf heb ik besloten om toch maar niet naar het National Park te gaan, ook omdat ik het nogal prijzig vond.
Ik ben verder niet gaan zoeken naar alternatieven, omdat ik bijna weg ging, maar het had me wel leuk geleken. Ik hoop dat iemand anders je een goede tip kan geven!
Groetjes,
Anne
Hallo,
Wij zijn eind maart 2010 naar Cat Tien national park gegaan. Omdat ik op internet weinig concrete informatie kon vinden en de reisbureau’s elkaar tegenspraken heb ik me voorgenomen zelf gedetailleerde info op internet te zetten.
Wij zijn uiteindelijk op eigen houtje gegaan en hebben hiermee veel geld bespaard. We waren met zn tweeen voor 2 nachten 90 euro kwijt (excl. eten) terwijl reisbureau’s voor dezelfde trip minstens 150 dollar p.p vroegen (ook excl eten) en we hoorden van mensen daar die bij Sinh Café in Saigon een tour geboekt hadden dat de service zeer te wensen overliet. Er werd alleen een kamer en busreis voor ze geboekt en dat was het.
Hier komt de gedetailleerde info:
-Wij zijn vanuit Dalat gegaan, vanuit Saigon is ongeveer even ver. Je neemt de bus richting Saigon en zegt bij het boeken van het ticket dat je naar Cat tien wil, dan zetten ze je er halverwege uit. Kosten busreis: 100 000 dong p.p. Reistijd: 4.5 uur.
Wij vonden het een hele leuke ervaring en het crocodile lake is ook echt een aanrader. De accomodaties waren prima en er zijn 2 restaurants waar je goed kan eten.In he park zijn veel trails die je makkelijk zelf kan lopen. Verwacht geen olifanten, neushoorns of tijgers te zien want die zijn er bijna niet meer en leven ook in een ander deel van het park. Wat je wel kan zien zijn kleine zoogdieren, apen, krokodillen, slangen en andere reptielen en veel mooie vogels. Veel plezier als je er ook naar toe gaat.!
Dank je wel voor de info! Fijn dat je deze info met ons wilt delen. Wij wilden inderdaad ook naar een national park, maar zijn niet gegaan, omdat de reisbureau’s inderdaad 150 dollar p.p. vroegen. Een volgende keer weet ik dus hoe ik er wel naartoe kan. ![]()
Groetjes, Anne