Ik begrijp dat je je visum cash moet betalen op de luchthaven (45 dollar per persoon, als ik het correct heb begrepen). Maar heeft het zin om daarbuiten nog cash dollars mee te nemen? Wissel je trouwens best dollars of euros in tegen de lokale munt? Of haal je die best uit een pinautomaat (visa/mastercard?).
Een hele reeks vraagjes in voorbereiding van ons vertrek op 10 juli…
Hallo W,
Ik neem zou wat dollars meenemen voor de laatste dag, zodat je geen VND meer hoef te kopen en geen overhoud.
Je kan overal pinnen, maar zou het niet doen met de CC, maar met de gewone pas ( wel op buiten europa zetten ).
Met de CC is het veel duurder, zou deze alleen gebruiken voor bijv een wat duurdere excursie te boeken.
Ook is ie handig om , wanneer je dit doet, om de kosten van eten, drinken misschien gebruik van de Spa van je hotel te betalen bij het uitchecken ; dus alles op je kamer laten zetten.
Neem ook altijd de CC mee waar je je vliegticket mee hebt betaald, wanneer je rechtstreeks bij een vliegtuigmaatschappij hebt geboekt.
Kan anders problemen opleveren en in het ergste geval mag je niet inchecken en dus niet vliegen.
Heb je contant geld, dan gewoon euro’s tegen de VND wisselen.
gr.
Ton.
Ton
bedankt voor de info. Zal mijn gewone pas laten omzetten naar ‘buiten europa’.