Carnaval

Begin februari ga ik met mijn vriendin een half jaar door Zuid-Amerika reizen. We beginnen in Buenos Aires en willen daar ongeveer een week of twee Spaanse les volgen en de stad bekijken om vervolgens door te reizen naar de Iguazu Falls.

Nu vroeg ik me af of er in (de buurt van) Buenos Aires carnaval gevierd wordt.
Een andere optie is om het verblijf in Buenos Aires in te korten om op de route naar de Iguazu Falls plekken te zoeken waar carnaval gevierd wordt. Hierbij dacht ik bijvoorbeeld aan Gualeguaychu in Argentinië of Encarnación in Paraguay.

Mijn vraag is dus of het carnaval in andere plekken dan Buenos Aires de moeite waard is om het verblijf in Buenos Aires in te korten.

Volgens mij is carnaval eind januari, maar ik kan het mis hebben. Inderdaad is Kwallehatsjoe een goeie optie, maar dat geldt ook voor bijna heel de provincie Corrientes, vooral aan de grens met Brazilië, zoals Yapeyu, Paso de los Libres etc. Mijn vriendin komt uit Paso de los Libres en daar is het écht goed feesten :thumbsup:

ik kan je het carnaval van humahuaca aanraden, ofwel het carnaval in de gehele quebrada van humahuaca. Dit is nog gebaseerd op inca tradities. Het duurt daar 9 dagen… Een goede centrale plaats om te verblijven daar is Tilcara. De quebrada is schitterend en ligt dicht bij de (nog) hoger gelegen zoutvlakten. Veel plezier toegewenst en misschien zien we elkaar daar :slight_smile:
Als ik het goed heb begint het de 12e februari

Hans

www.livophex.com