Ik ga samen met een vriendinnetje in 2014 ruim 3 maanden door Zuid amerika reizen. We gaan de landen Brazilie, Bolvia, Peru en Colombia aandoen.
Nu had ik nog wat vragen …en ik hoop dat jullie mij dus kunnen helpen !!
Ik zag dat de Carnaval in Rio begint op vrijdag 28 februari. Wij willen graag de carnaval meemaken, maar vinden 2 of 3 dagen eigenlijk wel genoeg. Als we de vrijdag en zaterdag meepakken, is de Carnaval dan wel echt al van start gegaan? Of zijn dit van die ‘opwarmdagen’? (even denkend aan onze eigen Carnaval!) Ik heb namelijk ergens gelezen dat op vrijdag in de avond de carnaval pas begint. Is op zaterdag de carnaval ook overdag?
Dan het volgende, als wij in Peru zijn willen we graag de originele Inca Trail gaan lopen. En nou willen we deze dus ook al op tijd gaan reserveren. Via een backpackbureau in NL hebben we een trip gezien, maar die is rond de 500 euro.
Nou heb ik het forum hier al afgespeurd maar kom ik er nog niet helemaal uit of dit bedrag veel te hoog is, en zoja welke organisaties betrouwbaar zijn voor een mooie en geweldige trip.
Met welke organisaties zijn jullie gegaan? En welke bedragen zijn gemiddeld voor de originele Inca trail?
Jullie hulp is welkom
Voor de Inca Trail is 500 euro erg veel. Ik woon in Cusco en werk bij Proyecto Peru. Wij bieden de originele Inca Trail ook aan en die kost bij ons net iets minder dan 300 euro. De tour is trouwens bij alle organisaties precies hetzelfde: zelfde route, campings etc, goedkoper betekent dus niet minder kwaliteit bij de Inca Trail want het is een vaste trail/programma. Als je me een mailtje stuurt op donny@proyectoperucentre.org dan stuur ik je alle informatie door. Let er trouwens bij je reisplanning wel op dat de Inca Trail in februari altijd een maand gesloten is voor onderhoud!
Voor de Inca Trail is 500 euro erg veel. Ik woon in Cusco en werk bij Proyecto Peru. Wij bieden de originele Inca Trail ook aan en die kost bij ons net iets minder dan 300 euro. De tour is trouwens bij alle organisaties precies hetzelfde: zelfde route, campings etc, goedkoper betekent dus niet minder kwaliteit bij de Inca Trail want het is een vaste trail/programma. Als je me een mailtje stuurt op donny@proyectoperucentre.org dan stuur ik je alle informatie door. Let er trouwens bij je reisplanning wel op dat de Inca Trail in februari altijd een maand gesloten is voor onderhoud!
In Rio zijn er met carnaval al de hele week voorafgaand aan het weekend feestjes. Vooral in Lapa is er genoeg te doen. Daarnaast gaat het zo’n beetje dag en nacht door. De eerste blocos beginnen rond 9 uur in de ochtend, en gaan tot middennacht ongeveer door. Daarna kun je op verschillende plaatsen van andere feestjes genieten Ik denk dat je spijt krijgt als je zondagavond moet gaan, de sfeer is erg aanstekelijk, ik ben afgelopen twee jaar op rij geweest (beide keren 7 dagen) en had beide keren geen dag willen missen!