Caribisch gebied

Hoi,

Komende zomer wil ik op vakantie naar het caribisch gebied en ben nu op zoek naar de ideale bestemming …

Wat moet ik kiezen en waarom?
B.v. Curacao, Aruba, Bonaire, Cuba, Isla Margarita, Barbados, Mexico, etc …?

Geef aub je mening en misschien wat informatie? …

Alvast bedankt!

Hey mark.

Dat gevoel had ik een poosje gelden ook en ik heb geboekt.

Het ligt nog in het vooruitzicht maar dat is al gauw.
Over drie weken ga ik met mijn vriend op vakantie naar Isla Margarita. 8)
We hebben er erg veel zin in en ik kan je nu dan helaas weinig vertellen over mijn eigen ervaring maar op ons forum staat ook heel wat informatie. Forum:isla Margarita. :o
verder kan ik je vertellen hoe het er geweest. :smiley:

Maar dominicaanse lijkt me ook heerlijk hoor!!!
Mieschien volgend jaar weer als dit bevallen is.

Groetjes Ammie 8)

Bedankt Ammie voor je reactie …

De verhalen over Isla Margarita heb ik op dit forum allemaal al gelezen. Volgens sommige is het super ;D, maar volgens sommige is het ook drie keer niks. :-/ :cry:

Ik hoop dat je een goeie vakantie zult hebben 8)

En misschien hoop ik nog wat van je te horen (als je terug bent?)

De groetjes,

Mark

Maar de meeste reakties waren toch wel positief. En daar moet je maar van uit gaan. Het is nooit als thuis maar dan kan je ook beter hier bliven.
Toch een hele fijne vakantie gewenst voor allen die nog gaan.
8) 8) 8) Theo.

isla margarita is de leukste venezuela dus

:smiley: Ja zeker wel! 8)

  1. Hè Ammie, jij gaat toch met je vriend BAS naar Isla? Nu, veel plezier en een goeie vakantie gewenst en doe Bas ff de groeten van mij. Ik hoor wel weer als je terug bent hè? ;D 8) 8) ::slight_smile:

Ja dat klopt Theo.

nog een kleine drie weekjes en het is zover. 8)
Kan niet wachten todat ik eindelijk in mijn vleigtuigstoel zit!!!
Maar oke nog even dus…

En tuurlijk hoor je wat als we terug zijn :smiley:

Groetjes van Bas terug!!!
en van mij!!!

:smiley: Okè, have fun!!! ;D 8) 8) :wink:

Hoi Mark

Wij zijn al 8x op de Dominicaanse Republiek geweest en wij vinden het hier heerlijk.
Voor ieder wat wils, natuur, strand, cultuur, snorkelen.
Op mijn eigen site heb ik een verslag van de Dom. Repl.staan maar ook Mexico.
Het is een site voor mensen in een rolstoel maar je zal er gegarandeerd iets uit kunnen halen.
Isla Margaritta trekt ons niet omdat daar tegenwoordig meer de jongelui naar toe gaan voor de all. incl formule.
Er komt dus een ander soort publiek.
Ook schijnen de hotels tegen te vallen en als je bij Porlemar een hotel hebt kan je de zee niet in omdat daar het riool in zee uitkomt.
Neem eens eens kijkje op www.vakantiemetderolstoel.iplek.nl
Heb je nog vragen mail gerust
Yvonne

Ik wil ff reageren op de vorige schrijfster Yvonne. Kijk dat jou Isla niet trekt kan ik wel inkomen maar dat je dan meteen zo negatief bent over Porlamar terwijl je dat denk ik alleen maar hebt van horen zeggen. Isla is nog steeds in ontwikkeling dus kan het nog zijn dat het nog niet allemaal aangepast is.

Maar dat is zeker op de Dom Rep. nergens? Daar is zeker alles al perfect? Maak dat de kat wijs. Ik heb natuurlijk ook al hier en daar info ingewonnen. Ik ben er nog niet geweest maar ga ivm voor mijn werk (reisbranche)volgend jaar naar de Dom Rep om juist om die facetten te bekijken en daar verslag over te doen. Nu, ik ben benieuwd.

En of Isla ook alleen voor het jonge publiek is daar geloof ik ook niks van. Ik ben er dus ook meerdere malen geweest in verschillende jaargetijden en het is heel gemengd publiek wat er komt. Trouwens ik heb jou discussie met een andere dame ook hier op het forum gelezen en daar gaf jezelf ook aan dat op de Dom Rep ook al veel All Incl. is.

Dus vraag ik mij af wat dat te maken heeft met dat er dan ander publiek komt? Maargoed, daar is dus ook dit forum voor om met elkaar van gedachten te wisselen en info te verstrekken. En als ik nog even mag? Ik ben net terug uit Fortaleza Brazilie en dat is pas echt iets voor de jongeren. Meeste ook all incl en voor de rest heel goedkoop om je vakantie daar door te brengen en een super mooi land met ook hele vriendelijke mensen.

Nu dat was het dan maar weer voor voorlopig.
Groetjes van Ine :smiley: 8) :wink:

Hoi allemaal!

Bedankt voor de vele reactie’s :smiley:
Binnenkort komen de nieuwe zomerbrochures uit … waarbij onze voorkeur toch uit zal gaan naar Isla Margarita. 8) ;D (Ondanks sommige negatieve berichtjes)

I.v.m. onze vakantie willen wij half augustus vertrekken. Ik heb alleen ergens gelezen dat je dan midden in het regenseizoen zit … Een paar keer per dag valt er dan een heftige stortbui van een half uur :'(, waarna de lucht weer helemaal opklaard. ::slight_smile: 8) Is dit nadelig, i.v.m. op het strand liggen, excursie’s (fotocamera) enz.? ???

De groetjes :-* ;),

Mark

  1. Nu Mark, Isla kent niet echt regentijden hoor! Als het er regent, is het inderdaad een flinke bui maar even later is het weer stralend als altijd.

En nog een tip, als je met niet teveel personen in Augustus op vakantie wil gaan naar Isla, zou ik zeker niet nu al boeken. Kijk als je met een hele groep gaat dan wel om bij elkaar in het zelfde hotel enzo te zitten.
Maar als je met z,n tweetjes gaat kun je beter het internet in de gaten houden. Of teletekst, site bv. van www.qxxl.nl.

Tenminste dat is onze ervaring. Vèèl goedkoper. Maargoed dat moet je natuurlijk zelf weten. De voorpret is vaak ook al leuk toch? Wij (ik en mijn man) zijn al verschillende malen en in verschilende maanden daar geweest en hebben zelden of nooit erge regen gehad.

Nu Mark, je zal er geen spijt van hebben. Laat je hier al goed voorlichten over de hotels enzo, dan weet je ongeveer wat je kan verwachten. Wijzelf vonden Porto Fino/ Bello erg goed maar er zijn er meer die wat minder zijn maar ook goed hoor! Vier * is niet hetzelde als hier maar zeker niet echt slecht hoor!

Mocht je nog wat willen weten, zet het gerust hierop. Misschien kan ik je nog ergens mee van dienst zijn. Er staat trouwens ook al best veel over dit onderwerp op dit forum maar dat had je denk ik al gelezen hè? Oke dan, de groeten van Ine. ::slight_smile: :wink:

Mocht je nog wat willen weten, zet het gerust hierop. Misschien kan ik je nog ergens mee van dienst zijn.

Hoi Ine!

Bedankt voor je informatie, we zullen hier zeker rekening mee houden … :wink: :-*

De laatste week heb ik al verschillende uren op internet gezocht naar informatie over Isla Margarita. (Waarvan er overigens meer dan genoeg opstaat!) ::slight_smile: :slight_smile:
Desondanks heb ik toch nog enkele vragen: ???

  • Zoals jij eerder zei, werk je in de reisbrache … wat voor werk doe je hierin precies (als ik vragen mag?) :-X
  • Ik ga samen met mijn vriendin op vakantie, dus wat dat betreft zouden wij best geinteresseerd zijn in een last-minute … maar is er in de zomer wel een ruim aanbod van last-minutes naar I.M.? Wij willen liever niet meedoen aan de zogenaamde “BINGO-reizen”. Wij kiezen liever voor meer zekerheid … ook willen wij graag onze vakantie in een appartement (of een hotel met logies) doorbrengen, zodat we o.a. elke avond ergens anders kunnen gaan uiteten. We vinden het namelijk leuk om in contact te komen met de mensen en het land.
    Dus als je ooit iets weet … ??? ::slight_smile: :smiley:
  • Over de veiligheid in het land heb ik al verschillende dingen gelezen. De ene vind het hartstikke veilig, en de ander vindt het onveilig. Maar over het algemeen gelden de regels “Doe geen rare dingen en zoek het gevaar niet op”. Ergens in het Forum heb ik gelezen dat je geen opzichtige sieraden moet dragen. Is het dus beter om helemaal geen sieraden te dragen?, dus ook geen horloge, (simpel) kettinkje of ring?
  • Verder: Weet jij misschien of dat je met een Europas (van de Rabobank) kunt pinnen op I.M.? (Vorig jaar zijn wij naar Tunesie geweest en daar ging dat wel gewoon)

Ik hoop nog wat van je te horen … :-* :wink:

De groetjes,

Mark 8)

8)Hoi Mark.

Je had nog een paar vragen. Nu, ik hoop dat ik de meeste antwoorden voor je weet. Allereerst mag je tuurlijk best weten wat ik doe. Ik werk parttime op een zelfstandig reisburo dwz. niet gebonden aan een keten dus. Daar doe ik eigenlijk van alles. Oa. pakketreizen verkopen, info, de administratie ervan, telefoonwerk, tickets uitprinten enz.

Nu, wat je vroeg over de hotels zonder All Incl. heb je niet zoveel keus. Wat ik zelf heb kunnen nagaan is dat alleen het Hilton Int. hotel in Porlamar. Daar kun je kiezen bij boeking hoe je het wilt dus bv. alleen ontbijt. Maarja, wel een beetje prijzig in verhouding met die andere All. Incl. hotels. Het is aan jullie dus.

En nog even over de bankpasjes, nu, daar kun je met je europas bijna overal terecht. Moet geen probleem zijn. Tenminste ik heb zelf ook die pas en had er geen enkel probleem mee.Over de sieraden, ja eerlijk gezegd weet ik dat niet zo want zelf gebruik ik bijna geen sieraden maar ik had het ook gelezen. Ik heb er eigenlijk ook niet zo opgelet, maar ik heb er niks van gemerkt.

Er staat inderdaad genoeg stuf over Isla op dit forum dus ik hoop dat je er een beetje uit komt. Maar echt, je zal er geen spijt van hebben. Heel vriendelijke mensen, zo ook vaak het hotel personeel, maar dat staat ook al op dit forum. Maar dat is echt zo. Nu dit was het maar weer voor vanavond, ik lees wel weer als je nog wat wilt weten.

Groetjes weer van Ine. :wink: 8) 8) ::slight_smile:

Hoi Ine!

Bedankt voor je snelle reactie :o ;D

Ik ben er zeker van overtuigd dat dit een hele geslaagde vakantie zal worden … :wink: 8)

P.S. Er zijn trouwens toch nog wel meer appartementen/hotels met logies dan alleen het Hilton, maar volgens mij gaan die niet via Q-International, behalve Golden Paradise (=hotel/appartement) en Isla Margarita (hotel met logies).
Golden Paradise staat ons daarom wel aan … omdat we toch in de buurt van Playa El Agua willen blijven (dit schijnt het mooiste stuk van het eiland te zijn …)
Dus als er mensen zijn die ervaring hebben met GOLDEN PARADISE, laat je horen!

De groetjes :-*,

Mark

CUBA natuurlijk!!!

Ha die Mark,

Als ik voor je mocht kiezen,zou ik absoluut voor Aruba gaan.
Ben er zelf 1x geweest en het was fantastisch.
Mooie stranden en een heel tof nachtleven,verder kan ik alleen maar zeggen,ONE HAPPY ISLAND.