Gezin met Kinderen naar Caribisch gebied maar waar?

Hallo allemaal,

Wij zijn een gezin met 2 kinderen van 5 en 8 jaar die deze Zomer met nog 2 gezinnen ergens naar het Caribisch gebied willen gaan. Aangezien er zoveel eilanden zijn weten we niet goed wat we moeten keizen. Wij hopen via deze weg advies te krijgen hier zodat onze keuze wat makkelijker wordt.

Wat wij allemaal leuk vinden:

's morgens en 's middags
[ul]
[li]Relaxen aan strand[/li][li]Snorkelen[/li][li]Watersport[/li][li]Met Scooter de omgeving verkennen[/li][/ul]

's avonds
[ul]
[li]Terasje pikken[/li][li]Strand entertainment[/li][li]Lekker eten[/li][li]Naar disco[/li][li]Winkelen[/li][/ul]

Nou zullen sommige denken disco met kinderen :slight_smile: Maar omdat we met meerdere gezinnen zijn kunnen we elkaar mooi aflossen voor de oppas :wink:

We willen dus niet echt vast zitten aan een resort maar ook kunnen genieten van de omgeving zonder het advies te krijgen dat het op eigen risico is aangezien het land nogal gevaarlijk is voor toeristen etc etc…

Ik hoop op leuke reacties en tips waar te boeken! Reisbureau’s zijn vaak duur dus mogelijkheden om losse vliegtickets te bestellen en hotels zijn welkom.

Grtz 2all

Gezien het nivo van je verwachtingen kan je beter naar Scheveningen gaan.

Ik zou kiezen voor Curaçao. Daar heb je voor ieder wat wils.
Mooi strandgebied om te zwemmen en te snorkelen. Leuke tochten om het eiland te verkennen. Disco’s etc. Zon - zee - strand en vertier. En je kunt er nog nederlands spreken ook. Altijd handig.
Op scootertocht raad ik niet echt aan daar. Maar als je een auto huurt, kun je het eiland goed verkennen.
Bij het strand van Sea Aquarium is het heel geschikt voor kinderen.
Van der Valk hotel heeft vaak wel leuke aanbiedingen.
Succes met uitzoeken.

Aruba is heel Amerikaans gericht. En Bonaire is nog erg in ontwikkeling, meer geschikt voor duikliefhebbers. Niet zo veel vertier als op Curaçao.

Succes met uitzoeken.
Gr. Liza

Hoi,

Ik zou inderdaad kiezen voor Aruba, of Curacao. Aruba heeft een enorme varieteit aan uitgaansleven, nederlandse bars, zuid-amerikaanse, amerikaanse enz. Een keuze uit zo’n 500 restaurants, een paar van de mooiste stranden van de wereld…
Curacao valt ook veel te beleven is echter veel onveiliger, meer criminaliteit.
Een andere optie is nog Cuba, maar, afgezien van een paar modernere badplaatsen, daar is het vermaak van ander kaliber, echter qua cultuur en natuur is er natuurlijk veel meer te beleven dan op de voormalige Antillen.
Bonaire is alleen leuk als je van duiken houdt of stilte.
Als ik zie wat jullie zoeken zeg ik, Aruba, 100% sure!
succes