Een vraagje voor de ervarenen onder jullie: via de foto’s op google ed is het mij niet volledig duidelijk welk landschap we zullen aantreffen in de buurt vn Cardrona, tussen Wanaka en Queenstown.
Weet iemand iet meer?
[ul]
[li]is het heuvelig?[/li][li]ziet men de alpen in de verte?[/li][li]is het er in de zomer een groen landschap of al iets dorrer?[/li][li]…[/li][/ul]Alvast bedankt!
Het is erg mooi rond Cardrona. Het is erg heuvelachtig met veel wilde alpen weiden met goudgeel tussock gras. Als je bovenop de heuvels staat kan je vast de bergen zien rond Wanaka en Queenstown. Het is al een aantal jaar geleden dat ik er voor het laatst was dus het geheugen laat me helaas iets in de steek
Het is erg mooi rond Cardrona. Het is erg heuvelachtig met veel wilde alpen weiden met goudgeel tussock gras. Als je bovenop de heuvels staat kan je vast de bergen zien rond Wanaka en Queenstown. Het is al een aantal jaar geleden dat ik er voor het laatst was dus het geheugen laat me helaas iets in de steek :wereld:
Ik raad die weg net aan in een ander topic: Hij is fantastisch!!
Wij waren er vorig jaar November/December, en bijna al per ongeluk via de highway 6 van Wanaka naar Queenstown gereden toen we van een local de tip kregen over de Crown Ranges (dus via Cardrona) te rijden en daar kregen we geen spijt van. Miekelien omschrijft het al goed (@Miekelien: Je geheugen is nog goed dus!) Met inderdaad wat geel/bruinige kleuren gras en kleine struiken (In December)
Alleen zou ik ´heuvelachtig´ nog wat opschroeven naar voorzichtig aan ´bergachtig´ want er zat in elk geval nog een redelijk serieuze klim in. (Toegegeven, iemand die ind e bergen woont zal het wel mee vinden vallen, maar iemand als ik uit de Hollandse platte polder vond het bergachtig…)
Langs die weg zit ook de rivier ´Roaring Meg´ waar wij geriverboard hebben, en dat was niet alleen erg gaaf om te doen, maar tijdens de spaarzame minuten dat we niet bezig waren te verzuipen konden we genieten van de schitterende omgeving.