Om onze zuid afrika reis wat sportiever/actiever te maken zijn we op zoek naar leuke activiteiten. Nu las ik dat Canyoning/Kloofing ook in Zuid Afrika mogelijk is!! Ik heb het eerder gedaan in Italie en vond het helemaal fantastisch!
Kan iemand me vertellen vanuit welke plaats dit in Zuid Afrika mogelijk is en uiteraard waar we dit het beste kunnen doen?
Ik las al wat over Storms River en Table Mountain National Park, maar weet niet hoe makkelijk dit te boeken is en waar…
Daarnaast lees ik ook wat over Raften… vooral in Sabie… Omdat ik hier bij het maken van de route geen rekening mee heb gehouden, zijn we maar net lang genoeg in het Krugerpark (Lower Sabie) om dit te kunnen ervaren. Is het toch de moeite dit erin te passen of zijn er bijvoorbeeld andere goede alternatieven?
Hallo Noelle, opgelet voor verwarrende plaatsnamen!
Lower Sabie ligt uiteraard in Krugerpark.
Sabie is een dorp dat ± een driehoek vormt met Graskop en Hazyview in de Panoramaroute.
Met raften heb ik jammer genoeg geen ervaring.
wij gaan a.s oktober raften op de Sabie River, tussen Sabie en Hazeyview. We doen maar een dagdeel, en dan zijn we ong 4 uur kwijt. Er zijn ook organisaties daar die 1 uur raften/tuben aanbieden.
Ik zou er persoonlijk wel even de tijd voor nemen en dus zeker een hele ochtend of een hele middag hiervoor vrij plannen.
Met name rond de panorama-route zijn er veel rafting organisaties. Met raften in andere delen van ZA ben ik niet bekend.
Typ gewoon even op google white water rafting en de plek waar jullie de tijd hebben om dat te doen en dan zie je vrij snel of er in de buurt wat te doen is.
Dankjewel was me bewust van de plaatsen, we rijden eerst de panoramaroute voordat we naar het krugerpark gaan en rijden vanuit daar naar Hluhluwe. Omdat het nogal een eindje is rijden is overnachten we waarschijnlijk in Swaziland, waardoor we niet meer in Hazyview zullen overnachten. Vandaar vooral op zoek naar alternatieven…
Via google vind ik wel het ea, maar het is me niet helemaal duidelijk of dit makkelijk te boeken is en vanuit welke plaatsen.
Mag ik even inhaken?
Is het raften op (bijvoorbeeld) de Sabie Rivier ‘echt’ raften of meer wat op het water dobberen?
Weet iemand of canyoning en/of klimmen ook in de buurt van Hazyview/Sabe is?
Volgens mij is het wel raften, maar met gradatie 2-3, dus het is niet zo heftig. Je zit ook in een 2-persoons raft, terwijl je volgens mij bij heftigere rivieren met een hele groep in een bootje zit.
Voor ons is de Sabie-River ideaal, omdat het onze 1e keer is en het voor ons waarschijnlijk nu al leuk genoeg is. De Blyde-River schijnt heftiger te zijn en heeft gradaties 3-4.
Geen tips over canyoning. Wel heb ik gelezen over zipline en canopy, na zoeken geloof ik dat dat hetzelfde is:question: maar zeker weten doe ik het niet. Ziet er ook wel aktief uit. Zipline kun je doen net buiten Graskop.
In welke tijd willen jullie gaan? Bedenk wel dat als jullie in de NL zomer, is ZA winter gaan, dan is het water vaak te koud om dit te doen. Ook in de Magaliesbergen, kan je beide doen. Is dichterbij Johannesburg.