Raften

Hallo, wie kan mij vertellen waar je mooi kan raften? En dan bedoel ik op echt wild water. Ik woon in Emmen (Drenthe) dicht aan de grens van Duitsland. Ik wil het altijd al een keer doen maar dan echt op een wilde rivier. Als iemand weet waar het kan hoor ik dat heel graag. Alle ideeën zijn welkom.

In de Ardennen wordt deze tak van sport vooral op de Ourthe beoefend. Naargelang de waterstanden is de Ourthe bevaarbaar van Nisramont tot Hamoir. Dit is een rivier van klasse I en II. Dit houdt in dat de rivieren uitermate geschikt zijn voor beginners.

Samen met een professionele begeleider gaat u de rivier op en ontdekt u de verschillende moeilijkheidsgraden van rafting.
Gegarandeerd een geweldige dag vol avontuur heb ik me laten vertellen,Peet! :slight_smile:

1 like

I survived the Mighty Zambezi !!!

De rafts op de Zambezi (Zimbabwe/Zambia) staan bekend als één van de zwaarsten ter wereld.
't Is even vliegen, maar wel heel erg mooi!

1 like

Dat lijkt me wel de moeit waard om dat te proberen in de Ardennen. Ik ga eens informeren ernaar. Dank je wel georgessiam.
Zambia staat echt bovenaan mijn verlanglijstje. Alleen dat wordt heel lang sparen. Maar ik wil er ooit een keer heen. Dank je wel C4th!

Graag gedaan.
Was absoluut een fantastische ervaring.
Heb me daarna ook even nederig gevoeld. Je kunt wel denken: “Ik kan prima zwemmen dus ik verdrink niet”… Na het “zwemmen” in de Zambezi ben ik daar wel op teruggekomen.

Ook leuk: als je de hele raft overleefd hebt (dat lukt de meesten trouwens wel hoor, heel veel ongelukken gebeuren daar niet meer), dan kom je bij het eindpunt en zie je dat je een hele lange klim naar boven te wachten staat. Ook leuk is dat er nogal eens wat mensen zijn die hun schoenen verleizen bij de raft en die kunnen dan op blote voeten over de steentjes naar boven hobbelen… Mijn Teva had ook aan één riempje gehangen, maar ik had hem nog!

Lijkt me ook echt een geweldige ervaring C4th. Zambia is echt een droom van me om heen te gaan. En als ik er ooit mag komen zal ik zeker de kans pakken om daar te gaan raften. Kan niet wachten tot het zover zal zijn. Helaas door werkloos te zijn zal het nog wel een droom blijven. Dank je wel voor alle informatie.

Kunnen we elkaar de hand schudden.
Ik had dit jaar ook nog wat wilde plannen voor verweggistan, maar gezien mijn ontslag in april van dit jaar toch maar even pas op de plaats maken en solliciteren

Wat leuk dat dit topic nu ter sprake komt! Ik ga namelijk komende week raften in Cardiff, Wales, voor Wereldwijzer. Ik ben benieuwd! Ik zal jullie daarover berichten middels een column in het Wereldwijzer Magazine :slight_smile:

Ben benieuwd waar je uiteindelijk gaat raften Peet en wat je ervaring is!

1 like

Raften in Cardiff??
Wist niet dat het daar in de omgeving kon.
bij een rafttrip in de Brecon Beacons kan ik me nog iets voorstellen, maar uit mijn hoofd ligt dat noordelijker?

Klopt inderdaad! Ik was ook aangenaam verrast dat t in Cardiff kan. Ik ben benieuwd! :slight_smile:

Raften is echt iets wat ik zo graag een keer wil doen. Maar ik wil er wel wat spanning van een wilde rivier erbij hebben. Anders kan ik wel gewoon ergens bootje varen op rustig water. Vandaar dat ik het hier eens ging vragen en ik heb al wat leuke tips op deze manier. Wat toevallig dat je ook gaat raften binnenkort anne-jitske. Ik ben benieuwd naar jou ervaringen daar in Cardiff. Uiteraard wil ik gerust met je mee om het uit te proberen hoor :smile:.

:wink:

Wanneer en waar moet ik zijn voor de reis naar Cardiff Anne-Jitske? :o Ik ga zo met je mee…

Hier ben ik geweest. Geweldige omgeving, bovendien kan je het raften ook koppelen aan canyoning en andere aktiviteiten.

1 like

Hier heb je er nog een, deze in de los pirineos aragoneses, ook hier ben ik geweest en geldt hetzelfde als voor Asturias.

Peet, als je zin hebt om morgen om 4.45 uur op te staan en in mn handbagage past… :wink:

Ik heb op veel plekken geraft, maar de Ardennen etc zijn m.i. geen goeie tests. Je krijgt er geen idee op hoe raften echt is, want het water is te rustig en de raft in verhouding te breed.

Niet te ver is het Ötztal in Oostenrijk waar ik al 15 jaar bij dit bedrijf kom http://rafting-oetztal.at/ Hier kun je ook instaprafting doen en eventueel erna een stapje hoger gaan. Veiligheid staat er absoluut voorop. Heb in veel verschillende landen geraft, gecanyoningd en geklommen, maar genoemd bedrijf springt er voor mij op alle fronten bovenuit. Nee…, ik heb geen aandelen :wink:

1 like

Als ik alleen in handbagage mee kan wordt t denk ik een probleem Anne- Jitske haha. Ik wens je een goede reis en veel plezier. Ik wacht op de ervaringen van je.

Dat is fijn om te horen Roberts. Ik wil er heel graag een beetje spanning bij en niet het hele rustige, maar veiligheid gaat boven alles. Super bedankt voor de tip.

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar zie er wel veel reclame van (raften in Kenia)
http://www.raftinginkenya.com/white-water-rafting-in-sagana-kenya.html

1 like