Hallo,
Wij gaan van 1-29 nov. naar Nepal. We willen na onze trekking gaan raften, een dag of 2-3. De Bhote Kosi is ons aangeraden, maar ik twijfel nog over de zwaarte. Kan iemand vertellen hoe ‘ervaren’ je moet zijn. Wij hebben alleen geraft op de Kicking Horse River in Canada (ik dacht klasse II-IV).
Wij hebben niet geraft op de Bhote Kosi maar op een lichtere rivier, was voor ons allen de 1e keer en ik vond het vrij zwaar!! had graag toch op de Bhote Kosi geraft want zag er veel leuker uit, mooiere omgeving ook. Had volgens onze gids ook goed gekund.
Weten jullie soms ook iets over de andere rivieren?
Ik heb deze zomer voor het eerst geraft in Turkije, dat waren rapids van klasse 3 en 4 geloof ik en we vonden het fantastisch! Paar dagen erna nog eens overgedaan!
Binnen een jaartje zitten we in Nepal en willen we een long rafting trip doen (8 tot 12d).
Er zijn ook keuzes voor lange trips, mij lijkt de Sun Khosi het beste, maar jullie weten het mss beter?
Nog tips ivm het kamperen enzo, hoe was dat?
Waar hebben jullie je trekrugzak achtergelaten toen je op rafting moest?
Vertrek je best vanuit Kathmandu of Pokhara, ik denk Pokhara?
Hallo
Wij hebben een tour vanuit Pokhara gedaan. volgens mij handiger dan Kathmandu. Je neemt alleen een kleine rugzak voor twee personen mee en de grote tassen mochten wij achterlaten in het hotel waar we verbleven.
Heb me toen niet zo verdiept in langere rafttochten, rivier die je noemt komt wel bekend voor; meestal is een langere toch sowiezo heel mooi omdat je op stukken komt waar je bij een minderdaagde niet kunt komen. Enjoy!
gr. Deborah