Canada -> maart 2008

Ik ben al een half jaar in Vancouver geweest, maar ik mis het teveel. vandaar dat ik terug ga. :zon::zon::zon:

zie ik op de site van de ambassade in eens dat er kosten komen voor een visum. :retard:.

trouwens, bewijs van goed gedrag wat je ook moet hebben kost nu 30 euro en 5 cent. Afzetters of niet dan.

als mensen nog woonruimte zoeken zou ik Craigslist proberen.

take care,

elissa

Voor welk visum ga je nu dan? Ik neem tenminste aan dat je de eerste keer op een working holiday bent gegaan?

Blijkbaar is onderstaande pagina inderdaad onlangs aangepast:

http://www.dfait-maeci.gc.ca/canada-europa/germany/visa-internNL-en.asp

Worden voor 2008 dus inderdaad kosten voor gevraagd. Wordt ook aangegeven dat er ‘Administrative changes’ plaats zullen vinden.

Vraag mij dan ook af of het zin heeft om het IMM1295 document wat gelinked wordt op die pagina in te vullen, misschien verandert dat ook??? 1 december komt toch alweer dichtbij, maar ook van deze datum staat niets meer op de site. Zal er eens een mailtje achteraan sturen…

Ik ben inderdaad ook benieuwd en check deze site regelmatig.
Mijn zoon heeft begin dit jaar stage gelopen in Ottawa met een YWEP.
Er is een kans dat hij volgende jaar daar ook z’n afstudeeropdracht kan doen, dus voor alle zekerheid vraagt hij nu een WHP aan.
Zowel YWEP als WHP zijn beide trouwens maar “once-in-a-lifetime”.
De papieren voor het WHP liggen hier al grotendeels klaar, maar het invullen van een IM1295B heeft denk ik nog geen zin. Het PDF-invulformulier heeft nog steeds als datum (links onderaan) 05-2005.

Cavok, als je iets hoort, zou ik het graag van je horen!

Heb een mailtje gestuurd naar de ambassade, zodra ik reactie heb laat ik het horen!

Die datum van 2005 viel mij ook al op, maar ik neem aan dat dat gewoon een laatste wijzigingsdatum is ofzo… Hetzelfde document zal neem ik aan vorig jaar ook gebruikt zijn voor de aanvraag van 2007.

Heb hier ook alles klaar liggen om op te sturen. Alleen nog even afwachten wat de doen met het IMM1295 formulier…

Hey,

Afgelopen jaar had ik geen visum nodig omdat ik alles al in 2006 had geregeld. Ik ben gewoon op bezoekersvisum naar binnen gegaan ( en gezegd dat ik ging studeren) maar de regels zijn nu veranderd.

Nou duimen maar dat de kosten niet te hoog uitvallen want de dollar staat nu ook niet echt positivo tegenover de euro :mad:

:dag:, elissa

Hieronder de reactie van de ambassade:

we do not know yet when the program will start this year.
We strongly recommend to download the form once our website has been updated and the official start of the program has been announced:
http://www.hrsdc.gc.ca/en/workplaceskills/foreign_workers/index.shtml

There may be changes to the form itself as well.

Kind regards / Meilleures salutations / Mit freundlichen Grüßen/Met vriendelijke groet
EMBASSY of CANADA | BERLIN | Germany
AMBASSADE du CANADA | BERLIN | Allemagne
BOTSCHAFT von KANADA | BERLIN
** | Deutschland**

Een beetje vaag nog vind ik. De gegeven website bevat verder helemaal geen info over het WHP… Maar het lijkt er dus op dat er nog wel meer dingen gaan veranderen en het dus geen zin heeft om het huidige IMM1295 formulier in te vullen.

Hopelijk komt er snel wat meer duidelijkheid…

Heeft er iemand al mee info? Ik heb nog naar de ambassade in NL gebeld, maar zoals verwacht konden die me ook niet verder helpen. Er staat ook verder nog geen nieuws op de website.

woeppie!!!

Er staat eindelijk wat nieuws op de site van de ambassade. Mocht ook wel 's vinden jullie ook niet?

Dus niks opsturen en vooral de site (die hier ergens op dit forum word genoemd) checken :wereld:

take care,

Elissa

De formulieren staan er op! Een verandering is (onder meer) dat je moet verklaren dat je een returnticket hebt bij binnenkomst. Heeft iemand een idee of dit een stricte eis is? Je weet immers nooit precies zeker wanneer je terug gaat (misschien bevalt het niet), daarnaast willen wij een wereldreis gaan maken en eindigen in Canada (we reizen er niet vanuit Nederland heen en hebben dus ook geen ‘retourtje’). Wie heeft hier ideeen over?

Hey,

Nou thank God dat de formulieren er op staan. Maar moet je nu betalen? € 102? Heeft iemand een rekeningnummer of heb ik er net over heen gekeken :confused:

Take care
Elissa

Hebben jullie het over het YWEP voor 2009? Dat staat toch nog niet online?