Canada Juli/aug 2006

Hallo allemaal,

Als het allemaal goed gaat ben ik juni 2006 klaar met mijn HBOstudie en ik wil dan een aantal weken met een groepsreis naar Canada. Ik ben al bezig met op internet de reizen te bekijken enzo, maar ik kan nooit goed hieruit opmaken wat een beetje de gemiddelde leeftijd is van die reizen. Heeft er iemand misschien ervaring met groepsreizen naar Canada of weet iemand misschien een organisatie die van die groepsreizen organiseert voor wat jongere mensen? Ik ben zelf net 20, dus in de periode dat ik die reis wil gaan maken ben ik net 21.
Verder ben ik op zoek naar iemand die bij deze reis met mij mee wil. Dit omdat ik al heb gezien dat bij veel reizen ruim 700 euro extra betaald moet worden als ik alleen zou gaan. Dus het zou wel beter zijn als ik dan met iemand anders erbij kan, zodat ik dit niet extra hoef te betalen, want het is al duur genoeg en het is natuurlijk erg gezellig met zn 2en! Het liefst zou ik dan een mannelijke reisgenoot willen niet ouder dan 26 jaar, maar vrouwen zijn ook goed als dat goed klikt.

Ik hoop dat ik snel een reactie krijg.

Groetjes Linda

Hallo Linda,

Juist na het posten van mijn berichtje over onze rondreis las ik jouw bericht. Wij hebben in 2001 een georganiseerde rondreis gedaan per bus van drie weken. Dit was geen jongerenreis, maar een ‘gewone’ georganiseerde groepsrondreis. Wel hebben we er eentje gekozen met een internationaal reisgezelschap. Er waren Nederlanders, Australiers, Duitsers, Belgen en enkele Amerikanen in de bus. En dat is goed bevallen. De leeftijden varieerden van midden-20 tot ergens in de 50, misschien begin 60. En juist dat maakte het erg leuk.

Ik weet niet of dit is wat je zoekt maar wij zouden het zo weer doen. Zelf waren we toen rond de 30.

Kijk eens op mijn reisverslag (met veel foto’s) op http://www.coolgool.nl/canada/2001_main.htm

Wij hebben gewoon uit een Arke gids geboekt.

Groeten en alvast veel plezier gewenst,
CoolGool

Ik heb toevallig net die foto’s zitten kijken. Erg mooie foto’s!! vooral die in het westen van al de natuur daar zijn erg mooi. Die national parks en watervallen trekken mij ook meer dan die foto’s die in het oosten zijn gemaakt, dus ik wil het liefst naar het westen voor de natuur. Ik zal eens bij Arke kijken. Bedankt voor de tip

Hoi Linda,

Ik ben met Djoser naar Mozambique geweest. Dat was een groepsreis. Hier gingen veel verschillende mensen mee, met een leeftijd tussen de 18 en 35. Was wel heel leuk. Volgens mij doen zij ook reizen naar Canada.

Voordeel is dat je makkelijk alleen met zo’n groep mee kan. Je wordt dan gewoon met iemand anders uit de groep die ook alleen is ingedeeld in een tent/kamer. Er waren bij ons in de groep toen ook meerdere mensen alleen.

Bovendien vond ik het een hele leuke ervaring en zat de reis echt goed in elkaar.

Dus kijk even op www.djoser.nl Ik hoop dat je er wat aan hebt.

heeey linda!!

Ik heb zo ongeveer dezelfde plannen wat jij heb… ik heb je een email verstuurd over hoe en wat…IK hoop dat hij goed is aan gekomen.

Groetjes Laurent en een fijn weekend!

Hoi,

Ergens op dit forum staat ook een onderwerp van Sanne (26 jr) die in de zomer wil rondtrekken in Canada. Ik ( m 27 jr ) heb hierop gereageerd.

Als je wilt moet je dit even lezen want ik denk dat het voor jouw ook wel wat is.

Als je echter alleen met groepsreis wil, hou ik je echter op de hoogte want ik mij maakt het niet uit of ik rondtrek of met groepsreis gaat.

Over de leeftijd van een groepsreis maak ik me nooit zo druk. Het zijn namelijk altijd mensen met de zelfde wensen en mentaliteit want anders kies je geen groepsreis. Ik merk dat er altijd mensen zijn waarmee je het kan vinden, ondanks leeftijd. Dit is mijn ervaring met andere groepsreizen.

Groetjes, en tot horens, Fred