Canada en de VS 2016! minimaal 4 maanden

Hallo ,

Ik zal mij even voorstellen ik ben Myrthe een 22 jarige vrouw en ben momenteel voor 4 maanden in Finland

Ik ben op zoek naar een reisgenoot die met mij Canada en de VS wil verkennen. Graag zou ik door deze landen reizen met het openbaar vervoer. Opdat ik de reis graag lowbudget wil houden zat ik te denken aan couchsurfing, hostels en workaway. Mijn doel met deze reis is vooral het bezoeken van steden, dorpjes en natuurparken.

Natuurlijk is een avondje stappen niet verkeerd maar ik wil vooral genieten van de voor mij helemaal nieuwe omgeving. Ik heb nog nooit z’n reis gemaakt vandaar dat ik iemand zoek om dit avontuur mee te delen.

Mijn idee is om rond september te vertrekken (eerder of later zou voor mij ook geen probleem zijn) en dan minimaal 4 maanden weg te blijven (liefst langere periode, denk aan 8 tot 10 maanden). Verder heb ik nog helemaal geen plannen dus sta open voor jou ideeën met betrekking tot de route die we zullen nemen en de steden die we uiteindelijk bezoeken.

Ik hoop dat er dames zijn die dit avontuur aan durven !!
Ik hoor graag van jullie

Groetjes Myrthe

Je zult je plannen moeten bijstellen. Je kunt op grond van de VISA waiver programma tot 3 maanden verblijven in THE VS, Mexico en Canada. Daarna moet je weg uit alle drie landen.

hi ,

dank voor de tip.

Zelf wil ik daarom ook een Working Holiday visum aanvragen voor Canada. vandaar dat ik ook nu al een reis genoot zoek. Dit visum word maar een keer per jaar door de Canadese overheid uitgedeeld, je word nu dus al op een wachtlijst geplaats voor 2016.

Maar ik zal zeker even uitzoeken of ik daarnaast ook nog een visum voor de vs kan aanvragen. Anders word het denk ik alleen een reis door canada

Hoi Myrthe,

Mijn plan is om volgend jaar juli/aug naar Canada & Alaska te vertrekken voor een paar maanden.
Echt concrete plannen heb ik ook nog niet, anders dan dat ik er heen wil.
Dus misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen :).

Leuk trouwens dat je nu in Finland zit, ik ben daar ook een half jaar geweest voor school.

Sinitta