9 juli vertrekken wij vanuit Brisbane via Cairns naar Darwin om 9 augustus weer terug te reizen naar Amsterdam. Alhoewel ik daar nog lang niet aan wil denken heb ik toch een vraag. Wie heeft een goede tip voor een camping in of rond Darwin voor de laatste dagen. Ik lees veel negatieve reviews op internet van bijna alle campings. Dus alle tips zijn welkom.
Dank alvast.
Wil je ons volgen! Dat kan via chrisenmarjolein.blogspot.nl
Via Wereldwijzer app
De enige en goede ervaring die wij hebben in Darwin is het Free Spirit Resort: http://www.darwinfreespiritresort.com.au/caravan-park/
En natuurlijk ook hier op Tripadvisor een aantal mensen dat het niks vond maar die vind je overal. Zal nog een paar Australische vrienden vragen of die andere tips hebben,
Nog even, ik ben wel benieuwd of jullie de hele reis met een camper doen? En of Uluru ook in de planning zit? Dan zit je zo op 7000 kilometer… Hebben jullie de ‘onderweg-punten’ al bepaald en een dagplanning gemaakt?
Hoi,
ik had eerst op jullie blog moeten kijken, dan had ik kunnen zien dat jullie niet de ‘vergissing’ maken om Uluru ook nog ‘even mee te pakken’ omdat je er ‘in de buurt’ bent. ben benieuwd of jullie voor Cairns - Mount Isa ook de Undara Lava Tubes en Hughenden hebben ingepast.
Hoi, in Australië is het al weer dag en dit is een reactie die ik kreeg, doe er je voordeel mee:
Have stayed at Lee Point, Free Spirit, Hidden Valley, and Howard Springs, in recent years. Would rank Howard Springs as top - like its atmosphere, is reasonably priced, pleasant staff. Although it is out near Palmerston, it is an easy drive into central Darwin. We enjoyed Hidden Valley - modern, a bit impersonal, but staff very helpful - but it is costly, and right under the flightpath. Free Spirit is also costly and more “resort” we think - oriented towards the cabin guests. Would not stay again at Lee Point - shabby, unhelpful, not oriented towards ensuring an optimum stay for guests, was our experience - and sandflies!
Thanks weer Willem. Ik doe er mijn voordeel mee.
Vanaf Cairns nemen we de 62 naar hughenden om via de tubes en via mount isa naar darwin te rijden. En inderdaad uluru is niet om de hoek. Heb nu alweer 7 jaar geleden tien weken westcoast, uluru, SA en great ocean road naar Melbourne gedaan. Dus uluru slaan we deze keer over.
Via Wereldwijzer app
Hoi Marjolein, helemaal goed, de route.
Nog eentje:
Another recommendation for Hidden Valley for overseas tourists. It is a comfortable, well fitted up park. They can access the centre of Darwin easily from there, via the Tiger Brennan Drive - rather like a freeway.
En in Kakadu Yellow Waters River cruise al op het lijstje? Een echte must do.
't Wordt spannend, zo snel al, en wat zal het eeen andere reis worden dan de westkust:dag:.
Hoi Marjolein,
Ik heb gereageerd op jullie blog pagina.
Maar kan nergens de reactie terug lezen?
Of ik zie het niet goed, kan ook.
Ik ben zelf in 2011 met mijn moeder in Sydney en rondom cairns geweest.
Toen was ik maar 2,5 week daar, te kort. Maar daar gaan we nu iets meer van maken.
Nu ga ik met vrouw en kids terug.
Wij gaan ook vanaf cairns naar brisbane, dus ik ben wel benieuwd naar jullie reis. En info.
Wij gaan met onze 2 boys, dan 12/13 jaar.
Zeker wat betreft de camper en (campings) ben ik benieuwd.
Ik wens jullie alvast een goede reis en veel plezier
Via Wereldwijzer app
Het lijkt een kwestie van een keuze maken, tijdig boeken (als je in katherine bent ofzo) en hopen op de goede afloop, getuige de laatste reactie die ik daarnet kreeg:
Sun Jul 06, 2014 11:34 am
Just got back from up there and we stayed at Howard Springs Big 4. No complaints and at forty dollars p/night was way cheaper than most closer into Darwin, was told that Lee Point was charging $68.00 . Most if not all parks up there at the moment are at 100% capacity and if you are not booked in then you just won’t get in. Howard Springs were turning dozens away each day… even as far down as Berry Springs were at capacity bookings with my daughter and SIL and sister getting the last two available sites there last Monday.
Merv
PS. SIL is niet de strandjutter maar de Sister In Law
Willem