Wij willen van de zomer graag een rondreis gaan maken van San Francisco naar Los Angeles. We zijn met z’n vijven 2 volwassenen en 3 kinderen(5,7 en 10 jaar). Daarom hebben we gekozen voor een camper, maar nu kan ik weinig informatie vinden over campings. Is het nu wel of niet nodig om van te voren te reserveren? Bij de KOA campings lijkt me dit al bijna noodzakelijk, hoewel die ook behoorlijk aan de prijs zijn.
En weet er iemand hoe ik aan de dvd trailerlife directory campground navigator kan komen? Die leek mij namelijk erg handig.
Wij hebben zelf destijds alleen de echte drukke plekken (National Parks) op voorhand gereserveerd. Overige campings gewoon binnenrollen of 1 of 2 dagen van te voren pas reserveren via de Wifi van de vorige camping. KOA is inderdaad een groot netwerk van campings. Wel handig om zo alle voorzieningen te kunnen bekijken, want niet alle niet-KOA-kamps hebben websites. Prijs hangt vooral af van de camping zelf.
Als je bij nationale parken op een camping wilt staan met de camper dan zou je iets kunnen hebben aan deze site: NPS.gov Homepage (U.S. National Park Service)** , **zoek daarbij dan op de naam van het national park waar je heen wilt.
Mocht je ergens anders onderweg een camping willen zoeken, kijk dan op internet onder de naam van de plaats/streek waar je bent met bijv ‘campground’ of ‘RV park’.
Wij reserveren altijd alles van te voren, omdat we toch in het hoogseizoen zitten en veel gebruik maken van campings in nationale parken. Zelf vind ik de zekerheid wel fijn, maar mocht je heel flexibel willen zijn in je route en dagen dan kun je inderdaad beter een paar dagen van te voren reserveren of het afwachten (buiten de NP dan).
Koa’s liggen niet altijd op een ideale plek, vaak vlak langs de snelweg, of spoorbaan. Daarnaast zijn ze ook niet echt goedkoop.
Er zijn veel andere campgrounds te vinden. In de nationale parken zelf, de meeste nationale parken hebben een campground. Vaak zonder faciliteiten, maar je staat wel midden in de natuur. Daarnaast hebben de meeste state parks ook een campground, soms zelfs met full hook-up, of electriciteit en water. Ook in state parks zijn de plekken vaak erg ruim, en wederom sta je in de natuur.
Het leuke van campgrounds in de nationale parken en state parks, is dat er regelmatig wildlife rond je camper loopt, 's avonds eerst de bbq aan en daarna een paar houtblokken erop. De kinderen kunnen dan bijv. marsmellows roosteren.
Als ik zelf campgrounds zoek gebruik in daar google maps ook voor. Zoek de plaats op waar je in de buurt een campground zoekt, je kunt dan ook “in de buurt” zoeken. Wanneer je dan campground of rv park invult, zie je alle campgrounds in de buurt. De naam van de campground vul je dan weer in in google en zo vind je of wel recenties van de campground of de website.
Als je navigatie meeneemt staan daar ook vaak als campgrounds in bij nuttige plaatsen.
Op deze site kun je ook zoeken naar campgrounds: http://www.rvparkreviews.com/ of hier RV Parks & Campground Directory | Find a RV Park | Good Sam