Camping gezocht

Voor de zomervakantie 2014 willen wij met onze grote vouwwagen (9x5 m)
gaan kamperen. Ik ben al uren aan het zoeken geweest alleen ik krijg niet iets
gevonden waar ik een goed gevoel bij heb en wat aan onze eisen voldoet.

Wat zijn onze eisen/wensen:

• max 1200/1300 km rijden vanaf Utrecht
  • Zomers weertje
  • aan Middellandse zee ( of max 1 km vandaan )/of meer met strand ( bv Gardameer )
  • Stadje op loop afstand met gezellig centrum/eetgelegenheid
  • fietsen/wandelen/ excursies mogelijkheden ( we zijn niet van het stil zitten )

Ik hoop zo dat jullie de plek voor ons weten.

Nieuw op het Forum, Welkom !

Suggesties kunnen altijd, een plek kiezen is persoonlijk want what’s in a name, wat voor de één erg leuk is blijkt niet zo evident te zijn voor een ander.
**- Kroatië : **
Provincie Istrië, grootste schiereiland aan de Adriatische Zee met brede baaien met vooral kiezelstranden, zonnig klimaat, mooie natuur: zee, heuvels, bergen
http://www.istra.hr/nl/attracties-en-activiteiten/evenementenkalender/10371-ch-0?&l_over=1
Uitstappen :
Rovinj, Pula, Opatija oude havenstadjes, Ljubljana, grotten : Baredina, Mramornica, Postojna, boottocht naar nabijgelegen eilandjes, wandelingen, …
**

• Frankrijk : **
    Oostelijke Pyreneeën zonnigste regio van Frankrijk
    Vb. Argelès-sur-Mer
    http://www.argeles-sur-mer-tourisme.com/nl
    tussen Canet-Plage (Canet-en-Roussillon), Saint Cyprien en Argeles-sur-Mer fijne grote zandstranden, na Argelès-sur-Mer tot Spaanse grens is het rotskust.
    Uitstappen :
    Collioure, Banuyls, Perpignan, Salses-le-Château groot militair fort 15de eeuw, Castelnou, Eus zonnigste dorp van Frankrijk, Villefranche-de-Conflent versterkte stad + mogelijk de gele trein “le canarie” te nemen :
    http://www.ariege.nl/trein.php , Les Gorges de la Fou wandelen tussen smalle kloven, de katharenburchten, per auto tussen kloven: Les Gorges de Galamus -éénrichtingsrijvak-, Les-Orgues-d’Ille-sur-Têt als orgelpijpen door erosie uitgesleten rotsen, St Martin-du-Canigou, Rivesaltes en omstreken vooral gekend voor zijn muscatwijnen.
    lange daguitstappen o.a. Font-Romeu of Andorra ofwel via Port Vendres verder langs de kust omhoog eventueel tot Cadaques(Dali) en terug via Spaans-Franse grens = La Jonquera/Le Perthus, Figueras (Spanje)
    (gebergte : navraag doen i.v.m. weersomstandigheden).

Ontdek en gebruik tevens de “zoekfunctie” uiterst rechts op de bovenbalk van dit Forum.

Italie, het gardameer is erg mooi! Ik heb toen in een huuraccomodatie gezeten op een zeer goede en mooie camping
die direct aan het meer ligt. De camping waar ik toen was heet camping del garda en het ligt in het plaatsje peschierra del garda.
Zeker de moeite waar om even op te zoeken! Mooie locatie en een romantisch leuk plaatsje waar vanalles te doen is.

Een aanrader is om vanuit peschierra del garda zeker een keer naar het schiereiland Sirmione te gaan, echt sUUUper mooi
en romantisch. Je moet dan wel al heel vroeg die kan op gaan anders kun je niet dichtbij parkeren en moet je minimaal 3 km
lopen na het parkeren. Ik ging rond 10u en toen stond alles vooraan al vol.

Google maar eens op deze camping en plaatsen. Ik hoop dat je er wat mee kunt!