Camperroute Zuid-Engeland

We gaan komende zomervakantie (laatste week juli en eerste week augustus)voor het eerst met de camper (fietsen gaan ook mee) op reis. We twijfelen tussen Zuid-Engeland en Kroatië (tot Dubrovnik), omwille van het weer. Beide landen hebben we eerder bezocht maar er nog nooit rondgereisd met de camper.
Kan er ons iemand een interessante route voor 14 dagen aanbevelen in Zuid-Engeland en eventueel nog een stuk in het Zuid-Westen ? Mét adressen van leuke campings. We willen goed voorbereid gaan, klinkt niet echt avontuurlijk maar omwille van onze 3 kinderen (14, 11 en een peuter van 1 jaar) lijkt me dat wel het best. De plaatsen die we zeker willen bezoeken zijn: Island of Wight, Stonehenge en Yurassic Coast. Voor de kinderen willen we ook regelmatig een dagje strand of zwembad. Op plaatsen waar veel te beleven is, willen we enkele dagen blijven.
Alvast bedankt !

Beste Bartez121,

Heb je al een leuke route gekregen/ uitgestippeld?? Ik wil namelijk ook die kant op …
Zelf ben ik een aantal jaren geleden met de camper langs de kust van Kroatie getrokken tot aan Dubrovnik. Was echt helemaal top en verschrikkelijk mooi !!!

Hallo marcosylvia

Nog geen reactie gekregen maar ben zelf een route aan het uitstippelen met behulp van reisgidsen, brocures en internet (forums…). Zodra ze klaar is, wil ik ze je wel doorsturen hoor !
Kroatië wil ik ook een beetje voorbereiden, als noodoplossing, voor het geval het erg slecht weer zou zijn in Engeland. Dus indien je daar nog een route van hebt en ervaringen wil uitwisselen, ben ik zeker geinteresseerd. Istrië ken ik best goed, daar ben ik als kind heel vaak op vakantie geweest en 5 jaar geleden ook met mijn gezin. Prachtige streek hé !

Hallo Bartez ,

ik ga ook die kant op .Vroeg me af of je jou route al uitgestippeld hebt .
Zelf hebben we een B&B op het oog in Payhembury
Honiton.
Om vandaar Exmoor ,Dartmoor te bezoeken .
Maar ik heb zo het idee dat we beter gelegen zouden zijn in Dunster ?

Groetjes Joyce1:wereld:

Hey Joyce1

We hebben uiteindelijk toch besloten om naar Kroatië te gaan. Mijn man is onlangs nog naar Engeland gegaan voor zijn werk en zei bij terugkomst dat hij het niet echt ziet zitten om met een grote camper (hier in België gehuurd, dus met het stuur aan de “verkeerde” kant voor Engeland) 14 dagen door Engeland te trekken… Maar Engeland staat zeker nog op het programma om tijdens een korte vakantie (pasen of zo) met de wagen door te reizen.

Prettige vakantie alvast !

Ook een prettige vakantie gewenst !
Met een grote camper door Zuid-Engeland is inderdaad niet altijd evident op de smalle wegen waar je soms geen plaats hebt om tegenliggend verkeer te laten passeren .
Wij gaan met de wagen ,onlangs dit jaar waren we in Zuidwest Engeland vandaar dat we nu een stukje verder gaan .

Joyce1:wereld: