wie o wie kan ons helpen aan een gezellige, niet al te grote camping in Italie, die leuk is voor een gezin met twee pubers…
afgelopen jaar zijn we in frankrijk geweest op Le ranolien. Dat is ons goed bevallen maar nu willen we toch weer eens wat anders…
een gezellige camping (liefst aan het gardameer) waar ook voor ons als ouders wat te doen is
heb je een tip, laat het maar weten !
alvast bedankt !
“wie o wie kan ons helpen aan een gezellige, niet al te grote camping in Italie, die leuk is voor een gezin met twee pubers…” (Quote,Tanja)
Hallo Cara Tanja,
Betreffende Camping Riccione zijn hier in het verre verleden meerdere sub-rubrieken geweest met soms ongeveer dezelfde vragen als U hebt.
Voor jong én oud schijnt die camping zeer aantrekkelijk te zijn, dat was mijn conclusie destijds als ik hun bijdragen hier las.
Helaas ben ik er zelf nooit geweest, vandaar dat ik zojuist een aantal Riccione-gangers en gangsters een mailtje heb gestuurd met de vraag of ze iets van hun ervaringen etc. hier willen vertellen…
Hoop dat ze reageren!
Distinti Saluti
Arturo
P.S.
Veel info , in de Nederlandse taal, over die camping is te vinden op:
Jaaa ik reageer op zn mailtje;
ik ben afgelopen zomer op camping Riccione geweest… Heb erg leuk gehad daar… Je kon makkelijk met de bus naar Rimini, en t centrum van Riccione. 's Nachts reden er ook bussen dus ik ben ook elke avond uitgeweest. Helemaal niet gevaarlijk ofzo, 2 minderjarige meisjes in t buitenland uit maar er is niks ergs gebeurd ofzo. Het is vanaf de camping ong 5 minuten lopen naar t strand denk ik, heel dichtbij. Tegenover de camping zit een tabakwinkeltje, een café, snackbar en een kapper. Supermarkt zit ook in de buurt, maar op de camping is ook een winkeltje. Zwembad ben ik maar 1x geweest, was volgens mij ook niet de hele dag open… Oja, vanaf 21 aug was de camping opeens erg leeg, terwijl t de week daarvoor niet zo was… douchen etc was verder wel goed… nog vragen>>dan hoor ik t wel ok?!
Originally posted by tanja75@14-11-2004, 11:32:31
** [FONT=Impact][SIZE=1][COLOR=red]
wie o wie kan ons helpen aan een gezellige, niet al te grote camping in Italie, die leuk is voor een gezin met twee pubers…
afgelopen jaar zijn we in frankrijk geweest op Le ranolien. Dat is ons goed bevallen maar nu willen we toch weer eens wat anders…
een gezellige camping (liefst aan het gardameer) waar ook voor ons als ouders wat te doen is
heb je een tip, laat het maar weten !
alvast bedankt !
Groetjes Tanja **
Hoi,
Ik ben 3 jaar lang naar het Gardameer geweest op camping Fontanelle en dat was echt super daar de camping was niet al te groot.Ik was toen 14 15 en 17 geloof ik.De camping ligt recht aan het Gardameer en aan een hele leuke boulevard met gezellige cafeetjes wat voor jong en oud leuk is.Ik ben nu 22 en zou er zo weer terug naar toe willen.
Leuk dat je uit Uden komt, heb er 20 jaar gewoond.
Maar goed heb je inmiddels al een emailtje gestuurd nav je reactie.
Het gardameer is een heerlijk gebied om je vakantie aan door te brengen. Er zijn veel kleine plaatjes in de buurt die s’avond makkelijk te bereiken zijn. Ik kom al ca 25 jaar aan het Gardameer en gaan iedere avond naar een ander plaatsje toe om te eten en daarna heerlijk te slenteren over de boulevardjes. Echt italiaanse sferen, lekker terasje pikken en mensen gapen…je kent het wel. Leuke plaatsen waar je zeker s’avonds naartoe moet gaan als je er bent zijn; Peschiera, Bardolino, Lazise, Garda, Siremione, en zo zijn er nog wel een paar te noemen en dat is voor ons het leuke van het gardameer, je bent niet gebonden aan dezelfde plaats. Voor de kids is er op Bella Italia erg veel te doen maar daarnaast is er vlak in de buurt een giga groot pretpark (aanrader) en een waterspeelparadijs. (idem). Voor dag tripjes is het erg leuk om naar Verona te gaan of naar Venetie en zijn allebei zeer goed te doen in een dag tijd. Niet met de auto maar met de trein, directe verbindingen en vertrek vanuit Peschiera. Ook een leuke trip, die je wel met de auto moet doen (erg mooi), is een bezoek aan de Monte Baldo (neem warme kleding mee want er ligt sneeuw en de temp is er ca -5 tot -10 graden celcius) is ca 1,5 uur rijden vanaf Peschiera.
Boot verhuur (40PK) is aan beide zijde naast Bella Italia mogelijk (ca. 40 eur. voor een uur) wel prijzig maar erg leuk om een keer te doen en je hebt geen vaarbewijs hiervoor nodig. In het geval het weer een daggie tegenzit kan je naar een tweetal grote overdekte winkelcentra die op ongeveer 20-30 minuten rijden vanaf de camping liggen. Het weer is in de maanden juni/juli en augustus over het algemeen erg stabiel waarbij juni en augustus de heetste maanden zijn en temperaturen van 37-38 graden zeker mogelijk zijn (lang leven de airco’s in alle appartementen). De stacaravans (die door Happy Camp -VrijUit worden aangeboden) zijn sinds vorig jaar (als proef) allemaal uitgerust met een airconditioning. Wij zitten altijd een drie tal weken in Italie en hebben dan altijd wel 1 of 2 avonden met hevige storm,regen of hagel. Ga niet binnen zitten maar ga naar het meer is echt super mooi om dat daar mee te maken. Duurt meestal een half uurtje en daarna is de lucht weer helemaal schoon voor een komende warme/hete dag.
Ik geloof dat ik nu aardig een indruk heb gegeven van de omgeving en de camping. Ik hoop dat je er wat aan hebt.