Wij willen graag als jong gezin (kinderen 2 en 4 jaar) deze zomer met de caravan naar het merengebied van Italië. De reisafstand is voor ons ideaal.
Vorig jaar hebben we ons debuut gehad in Frankrijk en na weggeregend te zijn, zijn we doorgetrokken naar het lago maggiore. Prachtig overigens maar we stonden aan de zuidzijde van het meer (vanaf het westen aangereden) en dat is een soort resortgebied voor stedelijke milanesen. In het weekend beredruk en door de weeks uitgestorven. Het noordelijke deel van het meer zou meer internationaal toeristisch georiënteerd zijn. Dat hebben we niet geprobeerd.
Voor dit jaar zou ik me willen oriënteren op het italiaanse merengebied (van Lago Maggiore tot Lago di Garda) zodat we wat beter beslagen ten ijs komen.
We zoeken een camping bij een meer met een goed zwembad, dat vinden we best belangrijk. Verder een dorpje of stad in de buurt. De sanitaire voorzieningen zijn met kleine kinderen ook best belangrijk. Enige vorm van animatie is misschien leuk maar ik heb er verder geen ervaringen mee.
Lago di Garda, lao di Iseo, Lago Idro? Ik heb geen idee!
Hoi,
wij zijn al een 4-tal keer met vakantie geweest aan het Gardameer. Het is er prachtig, maar wel heel druk tijdens de zomermaanden, vooral in het zuiden.
Met campings hebben we niet echt ervaring, aangezien we altijd een huisje huren. Het huisje dat we 4 jaar geleden huurden was wel gelegen op een camping, nl.camping del garda-gardaturist, in Peschiera, ten zuiden van het meer.Op de camping zijn 2 zwembaden, en er is ook een privéstrand,maar stel je er niet te veel bij voor. Om bij het water te komen moet je ofwel via een steiger,ofwel door de keien, wat zonder waterschoenen een behoorlijke uitdaging is. Hoe het met het sanitair zit,kan ik je helaas niet vertellen.
Het is wel een grote camping, maar voor een groot deel autovrij, en het is een prachtige uitvalsbasis voor uitstapjes in de omgeving, waaronder het mooie Lazise, Bardolino, Garda.
En voor de kinderen is er het supertoffe pretpark gardaland, en er is ook nog een kleine dierentuin-safaripark.
Als je niet zo van de drukte houdt, kun je ook nog altijd kiezen voor de bergachtige noordkant van het meer, met o.m. het prachtige Limone. Er is wel minder te beleven met de kinderen, en het weer is er ook meestal iets minder dan aan de zuidkant, maar de omgeving is er dan weer adembenemend.
Hopelijk heb je iets aan mijn uitleg, alvast veel plezier:vak02:
Het Gardameer en zijn omgeving zijn echt mooi. Inderdaad in het Noorden is er wel meer wind tov de Zuidkant vh meer.
Praktische ervaring met campings heb ik er niet. Wij verbleven op hotel.
Met de hieronder vermelde info kan je misschien zelf een naar jouw inzicht gepaste camping vinden.
Op www.zoover.nl en www.zoover.be worden uitsluitend “beoordelingen” weergegeven van vakantiegangers over bezochte plaatsen en accomodaties: hotels, appartementen, campings, gastenkamers.
-Kies: “Italië”, ga vervolgens naar “Type bestemming” en kies “Aan een meer in Italië”, bij “Bestemming” klik onderaan op “meer bestemmingen” en daarna op “campings”.
-Maak je keuze:
Gardameer, Lago d’Orta, Idromeer, Iseomeer, Lago Maggiore, Lago di Como, Lago di Trasimeno, Ledromeer, Lago di Caldonazzo.
Met deze gegevens heb je indirect veel tips over campings aan de meren in Italië. Met de naam en locatie ve camping kan je makkelijk hun persoonlijke website vinden op het internet.
Gardameer is schitterend. Wij zijn er meerdere keren geweest met de kinderen. Volgens mij was de oudste toen een jaar of 7.
De kant van Lazise is het mooist en er is het meest te beleven.
Er zijn vele campings, van klein tot groot. Idd, kijk op Zoover oid.
Gardaland pretpark is hartstikke leuk, het is wel zo dat je er met bepaalde attracties nog niet in mag met kinderen onder een bepaalde lengte.
Maar in Gardaland heb je ook een gedeelte wat echt voor de kleintjes is, een soort sprookjes dorp (“pratende” bomen bijv.)
Het safari park dat hierboven al genoemd is, is ook heel leuk. Reuze dinosaurussen, dat vond mijn zoon geweldig toentertijd.
In de buurt van Lazise kun je naar veel schitterende dorpjes: Sirmione, Desenzano, Verona<< leuke stad!
Genoeg te doen, echt waar, maar ja wel druk en toeristisch. Ik hou er van, maar dat is voor iedere persoonlijk natuurlijk.
Succes met zoeken!
Met mijn gezin ben ik ca. 20 keer op vakantie geweest aan het Gardameer, op verschillende plaatsen en in appartementen en op campings, voor ons is camping Weekend, te boeken via Vacanceselect , de fijnste . Prachtig gelegen op 4 km afstand van Salo, mooi zwembad, activiteiten voor de kinderen,goede sfeer en uitermate geschikt voor kleine kinderen, Verschillende mogelijkheden van verblijf, huurtenten, campingplaats, huurcaravans, groot en klein. Een klein dorp is niet echt in de buurt, behalve Salo dus. Camping fornella in Moniga is ook erg leuk. Maar Weekend is een topper. De camping ligt niet direkt aan het meer, maar dat is meestal gunstiger, want de campings echt aan het meer zijn meestal erg massaal. De zuidwestkant van het meer heeft meerdere mooi gelegen campings. De Zuidoostkant heeft de drukste plaatsen zoals Garda, Bardolino, Peschiera, hier is het echt erg druk, vooral in de zomderperiode. Zelf ben ik ook met de kinderen wel in de mei of herfstvakantie geweest, dan is alles supergoedkoop (in Italie kennen ze dan geen vrije weken) en is het laagseizoen. De prijs voor een week appartement is dan evenveel als per dag in het hoogseizoen. Italie is over het algemeen een dure bestemming in het hoogseizoen. Het klimaat aan het Gardameer is ook buiten het hoogseizoen meestal goed, veel zon en goede temperaturen. De andere meren in Italie hebben een minder klimaat wegens de ligging in de bergen. Dit geldt ook voor de noordkant van het Gardameer, waar nogal eens pittige buien vallen, maar daar liggen dan ook niet veel campings , omdat daar de bergen tot het meer liggen.
Wij zijn met de meiden, toen 3 en 1,5 naar het lago di mergozza geweest. Leuke camping. Fijn meertje voor de kinderen, loopt langzaam af zodat de kinderen daar prettig kunnen spelen en zwemmen en er zit ook een zwembad bij de camping. De animatie is er leuk en de omgeving top. Het ligt vlak bij het lago maggiore, aan de goede kant zeg maar dus genoeg te zien en te beleven. Wij zijn vorig jaar daar ook weggeregend (september 2008) maar desondanks een topvakantie gehad daar. De eerste week was het erg goed weer.