Wie heeft er ervaring met een leuke nette en rustige camping rond het Gardameer??Alles wlekom bvd.Mieke:vak02:
Wanneer ga je, hoogseizoen of laagseizoen???
In het hoogseizoen zul je heel weinig rustige campings aan het Gardameer vinden. Na eind augustus is het bij de meeste campings erg tot redelijk rustig.
Jan Konings
Hallo Jan,
Dit hadden wij inmiddels ook al gemerkt en gelezen uit de recensies op andere sites.
We hebben nu dus besloten om naar Tenero te gaan aan het Lago Magiore.
Maar in ieder geval bedankt voor de reactie.
Gr.Mieke:vak02:
Ook het lago Maggiore kan in het hoogseizoen vrij druk zijn.
Heel veel succes.
Gr.
Jan Konings
Hoi iedereen!
Ik zit met een gelijkaardige vraag dus dacht ik deze maar in dit topic te plaatsen. Ik en wat vrienden gaan binnenkort een klein rondreisje maken in Noord-Italië met de wagen, hierbij ligt het Garda meer ook op onze lijst van bestemmingen. Het is echter de eerste keer dat we dergelijke reis naar Italië doen, vandaar enkele vragen.
Wat is volgens jullie de meest ‘aangename’ kant van het meer, want uit wat ik zie op het internet is het volledige meer omringd met campings, maar sommigen zeggen dat ze liever naar het zuiden van het meer gaan, anderen naar het noorden, enz… Dus, heeft iemand hier ervaringen mee?
Bovendien zijn we op zoek naar een vrij rustige camping, hoewel dit al evidenter is gezien we midden september op reis zullen gaan. Met rustige camping bedoel ik: een mooi plekje waar we onze tent kunnen opzetten tussen de bomen, en liefst dat we vanop de camping van het prachtige zicht op het meer kunnen genieten. Zolang dat de nutsvoorzieningen wat in orde zijn is het allemaal goed voor ons, het hoeft zeker niet de grote luxe te zijn :p…
Heeft iemand wat aanbevelingen of tips?
Alvast vriendelijk bedankt!
Het deel van het Gardameer, t.w. de kant van Garda, Lazise, Bardolino, Peschiera, Sirmione en Desenzano en Salo is het beste, als je tenminste goed in de zon wilt zitten in het najaar. Het deel van Salo tot aan Riva ligt n.l. tegen de bergen en daar is het 's middags en 's avonds kouder. Vanaf ongeveer 11 september krijg je een leegloop op de campings aan het Gardameer. Het is er dan vrij rustig op de meeste campings. Campin Rosa bij Lazise heeft redelijk grote staanplaatsen. Bijna alle campings liggen aan het meer. Camping la Rocca heeft een camping links en rechts van de weg langs het Gardameer. Kom je dus rechts te staan, moet je elke keer een erg drukke weg oversteken. Het plaatsje Torbole rechtsboven aan het Gardameer is het domein van de surfers. Er zitten daar enorm veel duitsers. Ben zelf net terug van het Garameer, t.w. camping San Francesco in Desenzano. Daar zijn blijkens de beheerder tot 11 september a.s. alle plaatsen volgeboekt, zowel de huurstacaravans als de kampeerplaatsen. Staanplaatsen daar zijn vrij klein, tenten, caravans en campers staan op elkaar en er is op de paden daar geen verlichting. Het zelf een stacaravan van Vacansoleil daar gehuurd. Deze staan aan de overkant van de weg, waar ook het zwembad ligt,dus camping is verdeeld in 2 gedeeltes. Tot gisteren was het daar nog ongeveer 30 graden. Sinds enkele dagen 's avonds koud, dus voor 's avonds trui meenemen.
Heel veel plezier verder aan het Gardameer. Laat me maar weten, als je nog meer wilt weten.
Jan Konings
Ja Jan wij zijn inmiddels ook terug van vacantie.maar het is toch niet het Gardameer geworden maar het Lago Maggiore.
Het was daar ook s;avond sbest koud en vaak harde wind. Wij zaten in Tenero bij Locarno.Wel heel erg mooi,Wie meer wil weten o.o.d. mail me gerust.
Gr.Mieke:vak02::vak02:
@koningsjpc: Dus je zou San Francesco in Desenzano niet aanraden? Want, van wat ik er zo van zie op hun website ziet het er best allemaal wel aardig uit, met leuke staanplaatsen erg dicht tegen het meer (=mooi zicht) en een verzorgd zwembad?
Alvast bedankt voor de tips, die kan ik zeker goed gebruiken gezien ik er nog nooit geweest ben!
De staanplaatsen aan het meer zijn goed, (het zijn er maar een stuk of 15)maar dan moet je die specifiek boeken, anders kom je midden op de camping te staan. Als je een grote bungalowtent hebt met voorluifel, of een grote caravan met voortent en ev. luifel, dan kom je bedrogen uit midden op de camping. Mijn dochter heeft er gestaan met vouwwagen, voortent en luifel en de luifel stond bijna tegen de camper van de buren aan. Het zembad staat op het nieuwe gedeelte van de camping aan de overkant van de weg, je MOET dus de straat oversteken. Op dit gedeelte staan ALLEEN huur-stacaravans van Vacansoleil en van de camping zelf. Deze laatste caravans zijn wel enorm mooi, met een aangelegd tuintje met gras, bloemen en planten, maar daar betaal je uiteraard voor. Normaliter is de animatie ook bij het zwembad, er is daar n.l. een afgezet terrein met podium. De eerste week, dat wij daar waren (dus 21,5 week geleden), was daar de animatie. De laatste dagen werd de animatie gegeven op de camping zelf bij het restaurant, vlak bij het meer. Over de animatie moet je je niet teveel van voorstellen, n.l. minidisco met elke avond dezelfde muziek. Verder werd er de tweede week niets meer aan animatie gedaan, behalve minidisco, behoudens in het zwembad, acquajoggen en ecquagym. Supermarkt is niet erg groot maar heeft wel alles, zelf pakken pannenkoekenmeel van Koopmans. Broodjes haal je in deze supermarkt. Kranten bij het restaurant. Tegenover de camping en in Desenzano is de Italmark, veel goedkoper en uitgebreider. In Lonato heb je “Il Leone”, een shoppingcenter met 120 winkels, waaronder een enorm grote Iper supermarkt. In Desenzano heb je het “Il vele” shoppingcenter, wel veel kleiner. In Sommacampagna het heb je “la grande mela”, ook een heel groot shoppingcenter van Warner Brothers. In Bergamo tenslotte heb je “Orio Center” tegenover het vliegveld. Ook een enorm groot shoppingcenter.
Overigens, zwembad ziet er inderdaad verzorgd uit, wel badmutsen verplicht. Als je verder nog iets wilt weten over e.e.a., zoals bezienswaardigheden, laat het me even weten. Boven Riva, richting lago di Tenno, ligt een echt middeleeuws dorpje. Dat is de moeite waard en je ziet er nagenoeg geen toeristen. ook Solferino (oprichting rode kruis van Henri Dunant) met de uitkijktoren en de uitkijktoren van S. Martino zijn de moeite waard. Bij deze laatste o.a. het knekelhuis. Mocht je nederlands willen eten, bij het lago d’Idro richting lago di Valvestino is het enige nederlandse restaurant van geheel Noord Italie. Je ziet er (niet zoals in Spanje) nagenoeg geen Nederlanders. Eten, zowel nederlands als italiaans, is daar goed. Tremosine moet je ook doen, tussen Salo en Limone, zeer mooie weg naar boven.
Gr.
Jan Konings
Jan Konings
Wij zijn op zoek naar die ene speld in de hooiberg; een ruime kampeerplaats aan een meer, waar de kinderen met een motorbootje kunnen varen en wij kunnn genieten van een mooi uitzicht. Is dat- helaas in het hoogseizoen- ergens te vinden?Alvast bedankt, Daphne.
Die mogelijkheid is er aan het Garda meer. Op Camping continental staan meerdere mensen met een caravan met voortent en een bootje. Vlakbij zit ook een haventje en is een boodverhuur. Als je een eigenboot meeneemt kun je die daar te water laten. Ik denk echter dat het moeilijk is om dit in het seizoen te boeken.
Weet er iemand een camping in de buurt van Lazise, (Gardameer), wat schoon sanitair heeft, niet te duur is voor 15 juli a.s. ???Het mag ook in de buurt van het treinstration zijn…