Wie weet er een camping in Italie waar iets te doen is voor pubers?
We hebben een dochter van 14 en zij wil graag een camping met veel leeftijdgenoten (liefst Nederlanders).
Marjo
Camping Mario, Lago di Caldonazzo, Noord Italie. Een middelgrote camping, goed sanitair, mooi zwembad. Onze zoon van 15 wil er graag weer naar toe. Groepen jongelui van 14, 15 jaar zoeken elkaar op. Zitten 's avonds gezellig bij het meer en overdag bij het zwembad. Erg gezellig. Je moet wel reserveren ( als je verzekerd wil zijn van een plekje).
Hallo Marjok,
Misschien een idee;
camping Stork in Guilianova.
Een camping aan de Adriatische zee. Ik weet niet of je Google.earth hebt, maar met de coordinaten 42.44.14 N 13.58.50 O vindt je hem zo.
De camping heeft een zwembad, een animatie team en ligt op loop afstand van een
gezellige boulevard.
Succes
Bedankt voor je reactie. We hebben toevallig vorige week een camping geboekt boven Florence: Camping Barco reale.
Hallo Marjo, Misschien voor een ander jaar, camping Rubicone, 12 km. bij Rimini vandaan. Onze (jongens)drieling van 18 wil nog steeds mee. Wij gaan nu al voor de negende keer. Deze camping staat in de top 10 van beste campings van Europa. Ook voor de ouders is een geweldig entertainment. Een fijne vakantie in Italë toegewenst
HENNY
Hoi Henny,
Dank je wel voor je reactie. Ik houd hem zeker in gedachte voor volgend jaar.
Marjo
Hallo, ik zie dat jullie naar camping Barco real zijn geweest met een puber (of meer pubers) was dit een leuke camping ?
Het was een ontzettend leuke camping. Wij zijn er twee weken geweest en het was een van de leukste en gemoedelijkste campings die we ooit gehad hebben.Het is wel een terrassencamping, dus hou daar rekening mee. Vraag evt. een plek dicht bij het zwembad.Er zijn heel veel Nederlanders en in het animatieteam zaten ook 2 Nederlandse meisjes. ook voor tieners (Onze dochter was 14) is het heel erg gezellig. De sfeer is zo goed dat bijna iedereeen gewoon meedoet elke avond met de kinderdisco. Ook de tieners dus. Er is elke avond wel een leuke gezellige activiteit.Er worden ook musicals met de tieners ingestudeerd die ze 's avonds opvoeren. Het terras van het (goede) restaurant kijkt uit over het plein en podium van de animatie. ook is daar heerlijk Italiaanse ijs te koop.
De dame van het infopunt verzorgd ook hele leuke wandelingen door de omgeving en geeft kookles aan volwassenen. Super.
De omgeving is leuk en er is genoeg te beleven. (Pistoia, Luca, Pisa, Florence)
pistoia is de dichtsbijzijnde grote stad en heeft een leuke markt. Van daaruit kun je ook heel goed en goedkoop met de trein naar bv. Florence.
Ik hoop dat je iets aan de informatie hebt. ik kan de camping zeker aanbevelen.
Nou klinkt idd geweldig. Bij ons is de oudste 16 dan bijna 17 dus een moeilijke leeftijd. Er staat bij dat er ook een disco is? Bedankt voor de info, groet Monique Veninga
Hallo monique,
Er is elke avond kinderdisco(dansjes) voor de “kleintjes”, maar bijna alle pubers doen gewoon mee omdat de sfeer en het animatieteam zo geweldig is.
Er is wel een discokelder voor de grote maar die is maar af en toe open en stelt volgens mij niet zo veel voor. Buiten de camping is er dichtbij niets te beleven op disco of uitgaansgebied.
hallo ,
Wij zijn 2 jaar geleden op barco real geweest .
DE disco is onder het peuterbad , maar dat stelt niet zoveel voor.
Voor de rest prima camping.kookles was heerlijk.
Wat een omgeving , je kan overal heen.
gr rene
Wij komen net terug uit Frankrijk en hebben besloten dat we volgend jaar naar Italië willen. We kamperen altijd met onze eigen tent. Deze is nogal groot, dus de plek moet ook een behoorlijke afmeting hebben. We zoeken een camping die ook leuk is voor onze meiden van 14-16 & 17 jaar. Mij lijkt de camping waar jullie geweest zijn erg leuk. Ik wil graag vroeg (december) boeken voor volgend jaar. Heb jij een suggestie voor een leuke plek, niet te druk met doorgaand verkeer ivm onze hond.
ilons
Hallo, is campin Barco reale goed bevallen? Wij hebben 2 dochters die volgend jaar 15 en 13 zijn. Is het wat voor hun? Wij hebben dit jaar de vakantie in Oostenrijk doorgebracht maar helaas een verkeerde camping gekozen wat betreft leeftijdgenoten. Dit willen we volgend jaar voorkomen. Ik zie al dat er op gereageerd is, sorry.
Gr. Helena