dank je voor het antwoord,weer wat wijzer.
nu een camper uitzoeken,maar er staat zoveel op internet dus wordt even puzzelen.
groetjes marja
@Marjamaria: heb je mijn reactie gelezen in je andere topic? en op het andere forum?
Wij zijn kwijt aan 14 dg camper incl. Ongelimiteerd mijlenpakket. ongeveer 1767 euro kwijt. Wij hebben een c30 van Cruise Amerika.
Voor ons geld ongeveer hetzelde qua tickets. Via punten van American Express.
Onze route dusver:
SF
SF
SF
SF- yosemite. 340
Yosemite
Yosemite- Bishop 223
Bishop- Las vegas- 434
Las Vegas- Zion. 264
Zion-
Zion- Bryce canyon. 142
Bryce canyon- page. 246
Page- grand canyon. 220
Grand Canyon- Lake Havasu city 371
havasu lake city -Palm Springs 313
Palm Springs- Santa barbara. 323
Santa barbara- santa cruz. 450
Santa Cruz
Santa cruz-SF. 120
Feit blijft dat ik eigenlijk niet weet of Havasu, en Santa Barbara goede opties zijn. Ik weet niet hoe anders via de kustlijn weer terug te komen.
We willen wel graag die Aerial Tramway doen in Palm Springs. Is het dan aan te raden om daar een extra overnachting te doen? Of in Santa Cruz? Daar willen we Whale Watching tocht maken.
Whale watching kan in Monterey maar wanneer wil je dat doen? Santa Barbara naar Santa Cruz neemt een volle dag langs hw1.
Is die prijs voor de RV inclusief de extra miles die je ongetwijfelt gaat afleggen, en ook de pakketten?
Wat je ook kan doen is van Grand Canyon meteen naar Cambria rijden (2 dagen) dus niet via Lake Havasu, Palm Springs en Santa Barbara. Dan heb je meer tijd voor de kust tussen Cambria en San Francisco en tijd voor whalewatchen.
Dit wordt hem: we rijden hem nu andersom ivm opbouwen van de dagen. Liever aan het einde wat rustiger dan in het begin.
2 dagen Montery… We komen daar waarschijnlijk later aan en we willen graag de whale watch tour maken.
Modesto is puur om te overnachten. We willen dichtbij SF zitten om de volgende dag de RV terug te brengen. Kingman- GC is een eind! Daar hebben we een rij-dag van gemaakt. Aangezien er op die route weinig te beleven valt…
SF
SF
SF
SF-Monterey.
Monterey
Monterey - santa barbara-
Santa Barbara - Kingman.
Kingman- GC.
grand Canyon- page. page- Bryce.
Bryce- Zion.
Zion.
Zion - las Vegas
las Vegas- Bishop.
Bishop- Yosemite
Yosemite
Yosemite - Modesto. Modesto- SF
Tja, je zegt het zelf al. Santa Barbara - Kingman… het zou mijn afstand niet zijn. 6,5 uur volgens Googlemaps reken daar met de camper nog maar minimaal 1,5 uur bij op. Zonder file’s, stops en ander oponthoud.
Ik denk dat je teveel wil voor de korte tijd die je hebt!
Santa Barbara naar Kingman is geen dagtrip. Je moet door Los Angeles en je staat geheid vast 's morgens vroeg. Waarom is Santa Barbara zo belangrijk? Ik weet wel een sluiproute noord van LA maar daar raak je gemakkelijk de weg kwijt en als je gaat dwalen duurt het nog veel langer.
Maar we hebben ons helemaal suf berekend en we willen eigenlijk zo snel mogelijk van de kust naar GC. We willen helemaal niet perse naar Santa Barbara maar dit was (dachten wij dus) de beste optie…
We willen teveel in te korte tijd, maar vlucht en camper staan vast. Dat stuk Kingman- GC moet er tussen anders komen we niet waar we willen zijn. Voor de rest is de route toch wel oke? Of ook niet? ![]()
Correctie… We willen dus het onderste gedeelte skippen. Als daar een stuk kustlijn door komt te vervallen… Het zij zo. Als daar een route uit kan komen waardoor we minder hoeven te haasten…
Het is dat we niet door DV kunnen, dat had ook wel wat gescheelt!
Zoals ik al eerder zei, als je van Monterey komt rijd dan langs hw1 tot Cambria, Van Cambria neem dan 46 via Paso Roblesnaar Bakersfield en dan 99 58 and I40 naar Kingman. Dat is korter en gemakkelijker dan via Santa Barbara en LA maar nog steeds een lange rit.
Gezien je van walvissen houd, misschien iets wat wel interessant is om te delen. In ‘Six Flags: Discovery Kingdom’ in Vallejo (net boven San Francisco) kan je verschillende dingen met dolfijnen doen. Je kunt ze aaien en voeren voor $15, met ze zwemmen voor ~$175 en nog wat prijziger maar de droom voor elke dolfijnen-fan, voor $400 loop je een hele dag mee met de trainers en train je zelf ook de dolfijnen.
Yeehaw- Maar kan dat dan ook in 1 dag? Want ik kom dan uit op zo’n 1030 km. Klopt dat?
Martijn- bedankt. Maar ik hoop ze echt in de natuur te zien.
En toen was hij definitief: ![]()
SF
SF
SF
SF-Monterey.
Monterey
Monterey - Cambria
Cambria- Bakersfield
Bakersfield- Kingman.
Kingman- Grand Canyon
Grand Canyon- page. page- Bryce.
Bryce- Zion.
Zion.
Zion - las Vegas
las Vegas- Bishop.
Bishop- Yosemite
Yosemite
Yosemite - Modesto. Modesto- SF
In 3 dagen van Cambria naar GC is toch een beetje zonde van je tijd. Probeer de afstand in 2 dagen te overbruggen. Gewoon vroeg weggaan. Daarna een extra nacht in Page.
Als je in San Francisco goed oplet wanneer je op de Golden Gate bent, of bij de bay, kun je daar ook dolfijnen zien zwemmen. Wij hebben daar dolfijnen gezien vanaf de Golden Gate bridge en toen we zaten te eten bij Bubba Gump.