Nu kwam ik Bodie Ghosttown tegen. Is dat leuk om te bezichtigen?
Bodie schijnt erg leuk te zijn. Wij zijn er nog niet geweest. Er loopt een dirtroad naar toe. En je mag met je camper eigenlijk geen dirtroads rijden. Daarnaast is de weg niet altijd zo vlak dat je hem prettig rijden kan met de camper. Reken erop dat je erg langzaam moet rijden, en zelfs dan zal alles in je camper vreselijk rammelen. Het kan wel, maar wij hebben er beide keren voor gekozen om het niet te doen.
3 miles dirtroad en de eerste 1.5 mile is knap ruw. Zou ik de RV ook niet aan wagen. Van Lee Vining naar Bodie en terug neemt al snel 3 uur met een bezoek aan Bodie.
Ik zou vanaf Yosemite alle tijd nemen voor Tioga Pass, wat wandelingen maken, Mono Lake bezoeken (ook een heel kort stukje gravelroad, geen probleem) en daarna richting oost rijden. Kijk hoe ver je komt. Misschien Tonopah, wellicht Rachel (heel bizonder bij de Little A’le Inn, zal wel bloedheet zijn).
Oké, info opgeslagen! Waarvoor weer dank!!
Nu nog een laatste optie…
Onder Death Valley door…Aangezien ik bovenlangs met die 2 stops minder leuk vind, is het misschien beter om onder Death Valley door te gaan en dan toch een dag naar Vegas te gaan?
Anaheim hebben we eruit gelaten. Waarschijnlijk veel te druk en warm om daar leuk rond te lopen en on de wachtrijen te staan. Zonde. Ik wilde dit persé voor mijn dochter plannen. Maar nu hebben we Lake Havesu City als stop gepakt om daar nog wat te kunnen doen mbt een wateractiviteit en op Santa Barbara willen we een Whale Watching tocht maken. Goede alternatieven lijkt mij.
Of slechte route? Phoenix is er ook uit. En hebben nu aan het einde 2 stops op Highway 1. Santa Barbara en Santa Cruz.
Nu lees ik in andere topics dat Joshua Tree eigenlijk gewoon leuk en mooi is in vergelijking met andere dingen die gaaf en zeer indrukwekkend zijn. Beter om er doorheen te rijden of om er een overnachtingsplek van te maken…Haha… Dit soort dingen zijn funest voor mijn nachtrust!
Joshua Tree NP is ook gruwelijk heet. Hoe oud is je dochter? Misschien weet ik nog wel wat leuks voor haar onderweg.
De zuidelijke route gaat via Barstow en I15. Een omweg. Daar zou ik niet aan beginnen. Bottomline is eigenlijk dat je veel te veel wil doen in een te korte tijd en dat een RV nu eenmaal veel langzamer is dan een auto.
True!! En eigenlijk wil ik niet proppen. Het is de afstand waar we zoveel op in moeten leveren. Als we gaan is mijn dochter 8,5 jaar oud. Ik wilde eigenlijk SF - LA. Maar mijn vriend wilde de kustroute erbij doen…
SF
SF
SF
SF- yosemite. 340 km.
Yosemite
Yosemite- lake Isabella.
lake Isabella- Las Vegas.
Las Vegas -Zion
Zion.
Zion- Bryce Canyon.
Bryce Canyon - GC.
GC - Sedona
Sedona- Havasu lake city
Havasu lake city- Joshua Tree
Joshua Tree- Santa Barbara.
Santa Barbara- santa Cruz
Santa Cruz-SF
En hebben we nog een dag over…
Dit is de route die ik had uitgestippeld onder DV door.
Please…Nog één maal jullie kundig advies graag. Dan ga ik alle info uitwerken en zorgen dat ik deze week alles klaar heb om te gaan boeken
Is haast geen voorpret meer als je uit zoveel moois moet gaan kiezen!
Als je zo naar Las Vegas gaat rijden mis je Tioga Pass, Tuolumne Meadows en de geweldige uitzichten op Mono Lake. Wat je nu wil doen is eerst door de Central Valley rijden naar Bakersfield en daarna die vreselijke truck routes 58 en I15 naar Las Vegas. Lake Isabella is mooi maar de rit ernaar toe gaat langs Kern River een bochtige weg (178).
Hoe meer je 58 en I15 kunt vermijden hoe beter. Akelige, erg drukke wegen en de trucks rijden je aan alle kanten voorbij. Ik zou door noord Nevada rijden en dan eerst naar Zion en daarna naar Bryce. Van Bryce naar Page.
Hier nog wat leuke plekken voor je dochter:
Best Friends Animal Sanctuary vlak voor Kanab
Bedrock City en grote Fred Flintstone in Valle tussen GC en Williams.
Seligman. Iets eten of drinken bij Delgadillos Snow Cap. De show is vrij…
In je laatste route zou ik Sedona er uit halen en Page toevoegen.
In LHC is London Bridge en verder niet veel maar wel water.
Ik betwijfel of je dochter nog naar Joshua Tree wil. Wellicht is het leuker om in Palm Springs de aerial tramway te nemen. Op de berg is het koeler. Als je wel naar Joshua Tree gaat neem dan ca62 van Vidal Junction naar de noord ingang van Joshua Tree. 62 is een “dips” road en langs deze weg zie je grafitti op de spoordijk. Bij het visitor center van Joshua Tree zie je al een cactus tuin met murals. Leuk om even te bekijken. Als je Vidal Junction binnenrijdt is er op de hoek met 95 een inspection station waar je even moet stoppen en waar je gecontroleerd kan worden op het meebrengen van fruit etc. Verlaat Joshua Tree via zijn west ingang. In Yucca Valley is een korte zijweg naar Pioneer Town.
Van Joshua Tree naar Santa Barbara kan gemakkelijk 5 uur nemen maar ook langer als je in LA komt vast te staan. Je rijdt zo’n 2 uur door LA met alleen stedelijk gebied. LA en voorsteden zijn enorm.
Yeehaw
Oke, Dan nemen de route boven langs. En bedankt voor de andere tips. Ik was zojuist op waarbenjij onze planning aan het zetten ( onder voorbehoud) en wederom dacht ik: Ik ben eruit! Haha…
Ik plaats hier zoals ik hem nu in gedachten had. De laatse dagen in de route zijn taai. Krijg dat niet aangepast. Vriendlief wil graag naar Sedona, dus die laat ik er maar in…
Dag 1. NL- San Francisco
Dag 2. San Francisco
Dag 3. San Francisco
Dag 4. Camper ophalen en richting
Yosemite National Park
Dag 5. Yosemite National Park
Dag 6. Yosemite National Park-
Lee Vining
Dag 7. Lee Vining- Tonopah
Dag 8. Tonopah- Las Vegas
Dag 9. Las Vegas- Zion
Dag 10. Zion
Dag 11. Zion- Bryce Canyon
Dag 12. Bryce Canyon- Grand Canyon
Dag 13. Grand Canyon- Sedona
Dag 14. Sedona-
Dag 15.
Dag 16. -Santa Barbara
Dag 17. Santa Barbara- Santa Cruz
Dag 18. Santa Cruz- San Francisco- NL
Dit komt neer op de kilometer verdeling:
Dag 1. -
Dag 2. -
Dag 3. -
Dag 4. 339 km
Dag 5. -
Dag 6. 120 km
Dag 7. 265 km
Dag 8. 346 km
Dag 9. 263 km
Dag 10. -
Dag 11. 141 km
Dag 12. 469 km
Dag 13. 173 km
Dag 14.
Dag 15.
Dag 16.
Dag 17. 413 km
Dag 18. 117 km
Yeehaw, kun jij voor mij dag 14,15 en 16 invullen met ? Page? Palm Springs? Volgens mij lukt dat niet met die afstanden…
Wat een kilometers!!
Lee Vining-Tonopah is een veel te korte rit. Probeer een stuk verder te komen en daarna naar Zion te rijden. Niet nodig om Las Vegas toe te voegen. Daar kom je niet eens doorheen.
Bryce naar GC is tenminste 6 uur rijden zonder stoppen.
Ik zou, als je Page overslaat (je komt er wel doorheen) 2 nachten in Sedona blijven en dan 15: Sedona-Palm Springs en daarna Palm Springs-Santa Barbara.
Ik reken nooit in kilometers of zelfs miles maar altijd in reistijd. Probeer Mapquest of Google maps eens maar reken niet op de reistijden die ze geven Aftsanden zijn meestal correct.
En om mezelf weer helemaal gek te maken, heb ik contact opgenomen met ons reisbureau waarbij we de camper hebben geboekt. Of we hem 2 dagen eerder op kunnen halen. Dus de zaterdag ipv de maandag. Dan leveren we maar 2 dagen SF in. Ik heb geen zin om dood vermoeid terug te komen. Met die 2 extra dagen kunnen wij veel beter gaan plannen. Ik wacht op reactie van het reisbureau en kijk even wat de bijkomende kosten zijn.
hahaha, komt me bekend voor. Wij hebben dat ook steeds, boeken de camper, bedenken dan nog wat, en bellen of er nog een dag bij kan… Voor dit jaar ook weer gedaan. We zouden de camper op 29 oktober inleveren, maar toen bedacht ik me dat 31 oktober halloween is, en ook wel leuk om mee te maken. Dus gebeld met de vraag of we de camper de 30ste in kunnen leveren en dan op 1 november naar huis vliegen. De twee voorgaande jaren ook al zoiets, en het eerste jaar een foute datum opgegeven bij het opvragen van de offerte voor de camper, en toen dus maar ruim een maand gegaan. lol2
Met veel plezier je reisverslagen gelezen.
Over je reis naar San Francisco again heb je het over een camping dicht bij de metro station. Een goeie tip. Heb je ook een naam voor me van die camping?
En de 3 daagse pas die je gebruikte, is deze geldig vanaf de Powel street station? Of kunnen we daar vanaf de camping al met de metro mee. Als de pas vanaf Powel geldig is, weet je dan nog wat ongeveer de trip van de camping naar Powelstreet met de metro kost?
In neem aan dat je het over de campground hebt in San Francisco, waar we in 2009 gestaan hebben. Dit was Candlestick. Deze zou ik niet aanbevelen. Wel is er een campground boven San Francisco, Marinpark Deze hebben wij niet bezocht maar schijnt beter te zijn. Candlestick zou ik nooit meer gaan staan. bij Marinpark is er een verbinding met een Ferry naar San Francisco.
Volgens mij kostte die 3 dagen kaart 18 dollar. Je kunt dan ieder vervoersmiddel van de MUNI nemen, inclusief de cablecar, in heel San Francisco. De MUNI pas is niet geldig voor de bart. Je moet maar even op internet kijken hoever je dan kunt komen, maar in ieder geval alle bezienswaardigheden in San Francisco.
Nou, dat is dus niet haalbaar. Om 2 dagen te verlengen kwamen we in een andere prijscategorie. Wat neerkwam op 650 euro bijbetalen… Ehh nee dus. Dat wordt hem niet. Jammer…
hahhaah ja maar wel heel leuk vooral dat andere mensen het ook hebben gedaan of nog gaan doen.
wij zijn van plan 4 weken te gaan,waarvan 3 weken reizen en 1 week ergens een hotel te nemen en nog wat te gaan zien.
mijn man is al heel veel in amerika geweest voor zijn werk en wil me nog wat dingen laten zien daar.
misschien een hele brutale vraag maar wat betalen jullie voor huur van de camper of hebben jullie daar ook de vlucht erbij…
wij hoeven alleen de camper huur, tickets doen we zelf op de punten van flying blue,dan betaal je alleen de belasting.
en hoe zit dat met die nationale pas??? waar is die te koop in amerika zelf of kun je dat in nederland al regelen.
hahahah denk dat ik nog wel meer raad van je wil.
groetjes marja