Campervan, hoe doe je dat?

Hallo,

Wij willen in 2016 naar NZ en denken er aan om met een camper te gaan reizen of een tent. Nu vroeg ik me af hoe doe je dat nou? Als je een paar dagen op een camping staat met een camper en je wilt ergens naar toe rijden voor een leuk tripje of ff boodschappen doen. Je neemt je camper mee en dan…als je terug komt op de camping is je plekje dan weg? Ik begrijp dat als er een beheerder op de camping is dat deze dan aangeeft dat de plek bezet is, maar als je nou een camping hebt zonder beheerder?

Kent iemand ook http://hugorentals.com/ of andere verhuurder die goedkoop is en wat oudere campers verhuurt?

Groeten Saskia

Het hangt ook een beetje af van de camping waar je op komt te staan en of je in het hoog of laag seizoen komt.
Een gratis camping is in hoogseizoen first come first serve en in laag seizoen is er vaak meer dan voldoende plek.
Daarnaast zul je vaak niet langer dan een nacht op dit soort campings blijven dus wanneer je iets wilt gaan bezichtigen dan ben je eigenlijk alweer onderweg naar de volgende stop.
Wanneer het echter een betaalde plek is, met of zonder beheerder, dan zul je altijd wel een indicatie kunnen geven dat de plek van jou is. Vaak gaat dit door middel van een kaartje met daarop de aankomst en vertrek tijd die je dan in een houdertje kunt schuiven die bevestigt zit aan een paaltje bij jouw staan plaats.
Kamperen op de camping is dus geen probleem.

In NZ is het vooral Jucy , Wicked en Britz die je op de weg tegen zal komen. De eerste 2 doen het goed onder de backbackers en budget reizigers en de laatste doet het goed als je net iets meer ruimte en/of comfort zoekt voor toch een schappelijk prijs.

Verwarrend dat dit bericht kennelijk op 2 plekken op het forum staat. Ik heb net op het andere, identieke, bericht gereageerd.

Camper huren kan ook via:

Misschien wat laat deze info, wanneer ga je?
Wij zijn dit jaar in maart geweest, eerst in christchurch en dan auckland, met alphacampervans, geboekt via Travelhome.nl (zeeeer goede service)
Alphacampervans heeft oudere campers,en dat zie je wel hoor,maar reed zeer goed…maar weet dat een krasje zo gebeurd is, bij de nieuwere (duurdere ) campers die je huurt zullen ze wel strenger zijn bij inlevering… Oja, neem zeker een full verzekering zodat alles bij die camper gedekt is… Bij de iets wat drukkere bezienswaardigheden toch effe een campingplaats boeken voor de zekerheid… Anders geen probleem… Ik had alles op voorhand geboekt,maar dat moet zeker niet…staanplaatsen genoeg…Het rijden op zuidereiland gaat ZééR vlot, niks autostrade,maar daar woont geen kat op dat eiland, wreed rustig, ok, in de steden woont wel volk he,hi… Noordereiland is drukker…Voor alle zekerheid is het aan te raden voor het donker op je staan plaats te staan… Ik kan je nog overladen met heel veel info, maar als je vlug vertrekt zou het stom zijn… Anders laat je maar iets weten zodat ik je nog wat verder kan helpen