Onverwachts (studie, werk etc) hebben wij toch tijd en ruimte om in september a.s. naar het mooie Amerika te vertrekken! Na het doorlezen en het gebruiken van tips uit verschillende topics, komen wij globaal tot deze route…
Ergens kunnen wij nog een extra dag (23ste) doorbrengen. Heeft iemand een suggestie? (SF, Yosemite, of iets anders)
Wij willen graag veel mooie dingen zien en ondernemen, maar willen ook een beetje genieten (en dus niet racen).
Mogelijk voelt iemand zich geroepen om deze route een beetje te fine-tunen.
Zodra de route vastligt ga ik zsm proberen om nog wat mooie camping grounds te reserveren. Dat zal nog even een puzzel worden:wereld:
Dag 1 (8 september): 12.00 uur aankomst. LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA (ophalen camper) –> Joshua Tree
Dag 4: JT –> Las vegas
Dag 5: LV
Dag 6: LV –> Zion
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion –> Bryce
Dag 9: Bryce –> Capitol Reef
Dag 10:CR –> Moab
Dag 11: Moab
Dag 12: Moab –> Monument Valley
Dag 13: MV –> Page
Dag 14: Page -> Grand Canyon
Dag 15: GC–> Kingman
Dag 16: Kingman –> Death Valley
Dag 17: DV –> Bishop
Dag 18: Bishop –> Yosemite
Dag 19: Yosemite
Dag 20: Yosemite –> San Francisco
Dag 21: SF
Dag 22: SF –> Monterey
Dag 24: Monterey –> Pismo Beach
Dag 25: Pismo Beach –> Venice Beach
Dag 26: Inleveren camper LA
Dag 27: naar huis
alle tips worden dus erg op prijs gesteld!
Roadbear lijkt me een goede verhuurder, dus daar vraag ik alvast een offerte op.
Vraag een offerte op bij Tiogatours of een andere reisorganisatie. Niet bij de verhuurder zelf, want dat is altijd duurder. Kan zo maar een paar honderd euro schelen. Ik hoop voor jullie dat Roadbear nog campers vrij heeft. Ik heb begrepen dat ze vaak tot en met september vol zitten.
Verder ziet je route er prima uit. Alleen de dag dat je camper haalt zal Joshua Tree te veel zijn. Je wordt pas na 11 uur opgehaald, de uitleg etc duurt ook alles bij elkaar 1,5 uur, boodschappen doen etc is ook snel 2 uur. Ik zou die dag een camping op ongeveer een uurtje zoeken. Je moet toch ook wennen aan de camper en aan het verkeer, en dan met name de bewegwijzering en de manier waarop de op en af ritten liggen. Vooral ook omdat je direct het drukke verkeer in gaat.
Ik weet nog goed dat toen wij de eerste keer gingen we de eerste dag blij waren dat we er waren.
Wij vertrekken dit jaar voor de 4de keer met een roadbear camper. Wellicht kun je nog wat uit onze verslagen halen.
Mooie en solide route, aardig vergelijkbaar met wat wij vorig jaar hebben gedaan (in een auto, in 3 weken). Check m’n reisverslag voor nog wat extra tips en de exacte route die wij hebben getourd.
Bedankt allemaal voor jullie tips. Wij hebben verschillende reisverslagen gelezen!
We hebben een offerte opgevraagd bij Tioga en een mooie deal uitgezocht. Wij zijn natuurlijk behoorlijk laat in het seizoen en blijkt dat de beschikbaarheid in campers erg beperkt is.
Ik hoop dat het allemaal voor een enigszins normale prijs toch nog goedkomt. Prijzen voor 23 dagen camperhuur 34ft liggen nu rond de 3000 euro…
Sorry dat was een typefout, ik bedoelde een 21-25 ft. Die vind ik al groot genoeg. Laat staan een 34 ft :retard:
Langzaam gaan we ook het alternatief bekijken (auto / hotel/ motel)
Maar we gaan sowieso! ik verwacht dat er heus nog wel auto te huur zijn in zw-amerika.
Route is inmiddels iets gewijzigd: Las Vegas- Zion- bryce- M vAlley, Cap Reef- GC- Kingman- Joshua- LA - Route naar SF - SF - Yosimite - Deathvalley - Las Vegas.