Camperrondreis British Columbia

Hallo allemaal, wij zouden volgend jaar graag met 4 personen een rondreis per camper maken door BC.
Gaan we dan beter in mei/ juni of in september?
We willen drie weken gaan, is een budget van 2000 euro pp dan haalbaar?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Via Wereldwijzer app

Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit of je in juni of in september gaat. Als je in mei gaat en je wil naar de rockies dan kan je dat beter als laatste in je reis doen. Van anderen heb ik begrepen dat hoog in de rockies begin mei nog wel sneeuw kan liggen en misschien zijn dan niet alle wegen open.

Over je budget, is dit inclusief alles? Vlucht, camper, eten, excursies etc? Wij hebben 3500eu pp uitgegeven, maar wij sliepen in hotels en b&b. Tevens zijn we bijna alle dagen uit eten geweest en hebben een aantal dure activiteiten gedaan zoals 2daagse kayaktocht (375pp) orcatocht (125pp) en daarnaast nog aantal kleinere activiteiten. Daarnaast zaten wij in de bouwvak, dus echt in hoogseizoen. Ik vermoed dat 2000eu wel mogelijk is, maar dan moet je wel vaker zelf koken en niet teveel dure activiteiten doen. Heb je 1 camper voor 4 man? Of 2 campers? Dat scheelt namelijk ook voor parkpas, brandstof etc.

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

We willen met 1 camper gaan, de meeste dagen zelf koken. Het budget zou inclusief alles zijn! We zullen voornamelijk willen genieten van de natuur!

Via Wereldwijzer app

De boodschappen etc zijn niet heel goedkoop in Canada, maar vliegticket, camperhuur en activiteiten zullen je grootste kostenposten zijn. Je zult dus zelf even uit moeten zoeken wat voor deal je daarvoor kan vinden en of je budget haalbaar is.

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

De periode hangt af van waar je naar toe wilt gaan? Mei/ juni kan prima, begin dan bijv. bij Vancouver Island (als je dat al van plan bent) en ga daarna het land verder in. Afhankelijk van de start van de lente moet je rekening houden met sneeuw en dat sommige routes (op hoogte) dicht zijn… Je moet eerst een route bedenken voor je dat kunt uitzoeken en afwegen.