Camperreis rondje Las Vegas 2012

3 oktober 2012 Huis - Las Vegas
4 oktober 2012 - Las Vegas (overnachting Stratosphere, bezoek Fremont Street en Pawn stars)
5 oktober 2012 Las Vegas - Las Vegas (camper ophalen, boodschappen doen, overnachten Sam’s Town)
6 oktober 2012 Las Vegas - Mojave national preserve
7 oktober 2012 Mojave national preserve - Joshua Tree (of palm springs arial tramway)
8 oktober 2012 Joshua Tree - Santa Clarita (nog optioneel, bezoek Cesar Milan)
9 oktober 2012 Santa Clarita - Santa Monica (Campground? )
10 oktober 2012 Santa Monica (universal studio’s)
11 oktober 2012 Santa Monica - Newport beach (campground?)
12 oktober 2012 Newport beach (whale watch)
13 oktober 2012 Newport beach - Borrego springs
14 oktober 2012 Borrego Springs - Casa Grande
15 oktober 2012 Casa Grande (Sonoran Desert, Organ pipe cactus)
16 oktober 2012 Casa Grande - Tucson
17 oktober 2012 Tucson (Saguoro, vliegtuigkerkhof, sabino canyon, old tucson, biosphere, sonoran desert museum)
18 oktober 2012 Tucson
19 oktober 2012 Tucson
20 oktober 2012 Tucson - Tombstone (Kartchner Caverns State Park)
21 oktober 2012 Tombstone (Tombstone en bisbee)
22 oktober 2012 Tombstone - Lordsburg (chiricahua)
23 oktober 2012 Lordsburg - Show low
24 oktober 2012 Show - low - Holbrook
25 oktober 2012 Holbrook (Petrifeid forest)
26 oktober 2012 Holbrook - Sedona
27 oktober 2012 Sedona
28 oktober 2012 Sedona - Kingman
29 oktober 2012 Kingman - Boulder City
30 oktober 2012 Boulder City - Las Vegas (inleveren camper, overnachting Mandelay Bay)
31 oktober 2012 Las Vegas (trouwen en Halloween)
1 november 2012 Las Vegas - naar huis

Onze route tot dusver. Graag ontvangen we nog tips over met name campgrounds, en eventuele verbeteringen of leuke tips!

Mooie route en mooie tijd van het jaar!
Van Las Vegas kan je door de preserve naar Joshua Tree rijden. Zonder te stoppen neemt dat ca 4 uur (Cima-Kelso-Amboy) dus een overnachting in de Preserve is niet echt nodig. Langs de beschreven route liggen geen campgrounds (Cima-Amboy). Die zijn er wel in de Preserve maar ze liggen er wel veraf (Black Canyon Mitchell Caverns, Hole in the Wall) maar de kortste weg er naar toe is een gedeelte dirt road tenzij je helemaal omrijdt via I40 en Essex Rd. Dat zou ik er niet voor over hebben omdat je in Joshua Tree mooie plekken hebt. Zorg ervoor dat je in ieder geval stopt bij Kelso Depot en in Amboy.
Van Newport naar Anza Borrego via Temacula. Neem 79 tot de afslag met S2. Dan links af op S22. Deze bergweg gaat naar beneden naar Borrego Springs en onderweg is een aantal viewpoints met overlooks helemaal tot Salton Sea. Je komt in Borrego Springs and waar je een haakse bocht naar rechts neemt. Het visitor center is echter links van dat punt en een bezoek is een must. Half ondergronds. Als ik mij goed herinner is daar ook een campground en anders weten de vriendlijke rangers daar wel waar campgrounds zijn. Stel je van BS niet te veel voor maar de omgeving is prachtig. Bij Salton Sea in Mecca zijn nog bezoeken aan Ladder Canyon (wandelen) en Niland (Salvation Mountain, erg quirky) Drukke route richting I8 in Brawley en El Centro. Je kan deze weg vermijden (onder de zee spiegel!) door in Brawly rechtdoor te rijden en 111 te nemen naar I8.
Casa Grande ligt nog niet in de buurt van Organ PIpe Cactus NM. Dit is een geweldig NM maar de bekendste looproad is niet verhard. Goed te rijden wel. Eerst naar het Visitor Center. Ik zou in Organ Pipes gaan logeren. Niet iedereen gaat daar naar toe want hij ligt op de grens met Mexico en men is bang voor drugssmokkel. Je zal zeker gestopt worden door de Border Patrol tussen Organ Pipe en Why. Het bizondere in Organ Pipe zit hem in de combinatie van Saguaro en Organ pipes door elkaar. Er is ook een arch die je vanaf de looproad kan zien.
Biosphere heeft geen aantrekkingskracht op ons maar we zijn allemaal anders. Az Sonora Desert Museum is een must net als Mission San Xavier del Bac. Old Tucson vonden we tegenvallen. Saguaro west en oost liggen op een uur rijden van elkaar. De weg door Oost is verhard. In West zijn gravelroads maar West vonden we toch mooier.
Voor Kartchner Caverns moet je een reservering hebben. De toegang is beperkt.
Hele dag Tombstone is niet nodig. We zijn er diverse malen geweest maar een uur of 3 was wel genoeg. Vergeet niet het Bird Cage theater te bezoeken en het cemetary Boot Hill.
Bisbee is erg leuk. Je kan er een mijntoer maken. Ik zou in Bisbee kamperen.
Van Bisbee neem je het best 191 en 181 naar Chiricahua NM. Een prachtig park. Je rijdt door een weinig bekend wijngebied. Je kan van Chiricahua naar 80 rijden langs het park maar die weg is small en bochtig. Waarom wil je naar Lordsburg?
Hoe denk je van Lordsburg naar Show Low te rijden? De mooiste route is via Silver City en dan us180 naar Alpine. Je komt dan langs de Catwalk bij Glenwood. De weg hiernaar toe is prima te berijden en de wandeling daar is ook erg leuk. Er is ook nog de ghosttown of Mogollon maar hier zou ik met een RV niet heen rijden. Heel steil en heel smal. Alpine ligt fantastisch maar al op 8000’ en het zal 's nachts al kunnen vriezen in de White Mountains.
Er is nog een andere route via Coronoda Trail (191) Deze zou ik helemaal vergeten met een RV. Neemt vele uren en tenslotte kan je nog via Safford en Globe en Salt River Canyon. Tussen Globe en Show Low is prachtig en goed te rijden. Show Low is het lelijke zusje van Pinetop. In alle opzichten is Pinetop aantrekkelijker.
Van Show Low naar Holbrook kom je door Petrified Forest en dan heb je nog een halve dag over. Ik ken die omgeving als mijn broekzak. Diverse plaatsen om te stoppen tussen Holbrook en Sedona. Wil je meer weten laat dan maar horen.
Een dag voor Kingman-Boulder lijkt me ook sterk overdreven. Wat ben je daar van plan?
Yeehaw

@Yeehaw: Alvast heel erg bedankt. Ik ga het nog even goed bestuderen en naast de route leggen.
Kingman - Boulder city is once laatste camper dag. Dan doen we graag rustig aan. Koffers inpakken, camper opruimen en een beetje schoonmaken. Eventueel nog boodschapjes doen om mee te nemen naar huis, en verder een beetje relaxen bij de camper.
Over de rest kom ik vast nog wel met vragen :wink:

Oké, komt die :slight_smile:
Ik had al op het andere forum begrepen dat het beter is om door te rijden naar Joshua Tree. Dus dit heb ik nu ook opgenomen in de route. Kelso houden we erin. Amboy komen we dan vanzelf langs. Het laatste stuk naar Joshua Tree vanaf Amboy hebben we in 2009 ook gereden. Maar is niet erg om het nog een keer te doen :wink:
Ladder Canyon valt volgens mij af voor ons, want ik lees dat het een dirtroad is er naar toe. Of niet?
Salvation mountain staat genoteerd. Dit wilde ik al eens zien, maar wist niet precies waar het lag. Nu wel dus :wink:
Vanaf Anza Borrego gaan we dus eerst naar Organ Pipe Cactus NM. Ik heb al gezien dat daar verschillende campgrounds zijn dus ook wat dat betreft geen probleem.
Van Organ Pipe gaan we dan naar Sonoran Dessert, en zoeken dan daar in de buurt een campground.
Bedankt voor de tip voor Kartchner Caverns, voor die tijd dus misschien maar reserveren.
Of we Biosphere gaan bezoeken is ook nog niet zeker. Ik heb meer een lijstje gemaakt met wat we mogelijk kunnen gaan doen in de buurt van Tucson. Gezien eerdere ervaringen zullen we vast niet alles doen :wink:
Overnachten in Bisbee zat al in mijn hoofd. Of Tombstone of Bisbee, ligt een beetje aan waar de mooiste campground zit.
Lordsburg is geen must, is meer een plek waar ik dacht te overnachten. Als je hier nog een ander idee voor hebt hoor ik dat natuurlijk graag.
Show low gekozen vanwege een campground die er zit, maar zie nu op internet dat er Pinetop ook nog genoeg campgrounds zitten, dus daar ga ik nog even op studeren.
Vanwege de ruimte in het schema gekozen voor een hele dag Petrifeid forest. Als je hier nog leuke andere ideeën voor hebt, dan hoor ik dat weer graag!

Wel willen we de route redelijk rustig houden. In ieder geval niet elke dag een verplaatsing maar ook wel eens rustig bij de camper kunnen relaxen.
In principe willen we ook geen campgrounds van te voren reserveren, zodat we nog kunnen afwijken van de route mocht dat zo uitkomen.
Kingman - Boulder, de uitleg staat hierboven al :wink:

We zitten ook niet vast aan deze route dus mocht je nog goede ideeën hebben die eigenlijk nu niet in deze route passen dan houd ik me ook aanbevolen.

Tussen Organ Pipe en Tucson rijd je door millioenen saguaros en je hebt no Kitth Peak, Je kan enkele scjotelks vanaf de weg zien maar het leeuwendeel bevindt zich uit zicht. Je zal dan de berg moeten oprijden.
Je kan Chiricahua NM bezoeken maar als je wil gaan wandelen daar neemt hij nogal wat tijd. Via Chiricahua kan je naar Wilcox en Safford rijden. Niets bizonders. Je kan dan 78 nemen. In Az is dit een bergrit met veel bochten maar geweldig mooi. Je komt dan in New Mexico op 180 en dat doen niet veel mensen (78 ook niet…). De Catwalk is echt de moeite waard. En Alpine en Greer liggen ook al fantastisch alhoewel de branden in de White Mountains verleden jaar wel gaten hebben geslagen. Ik zou graag een nacht toevoegen tussen Bisbee en Pinetop ipv 2 nachten Holbrook.
Ik ben een R66 buff en af en toe wordt mijn geliefde gek van al die omweggetjes maar ik geef ze toch even:
Holbrook: WigWam motel. Een van de drie die nog over zijn (de anderen bevinden zich in Cave City KY en Rialto Ca) Even de oude auto’s op het terrein bekijken.
Joseph City: Nog enkele R66 relics.
Winslow: Homolovi Ruins SP. Was steeds gesloten toen wij in de buurt waren maar is weer open. Dus zelf niet geweest.
La Posada hotel. Klassieke plaats en probeer eens lunch hier in de Turquoise room. Tevens een fantastisch museum en je kan hier een tijd rondlopen. Probeer een van de kamers te zien die allemaal een ander thema hebben. In de tuin staan stoelen voor de treinen die hier vlak langs rijden. Het bekijken van die enorme treinen is al een attractie.
Standing on the Corner. de oude Eagles song. Op de hoek vlak bij La Posada. De Flatbed Ford staat er nog steeds (wel een nieuwe…) Om in de mood te komen: [ame]- YouTube Take it Easy. Winslow heeft nog precies dat oude R66 gevoel.
Meteor Crater. Vinden we niet echt een hoogtepunt alhoewel we er 2x geweest zijn.
Twin Guns. Prive terrein maar je kan nog wat ruines zien met een hoop glas.
Winona; Oude R66 brug. Niet echt iets bizonders.
Flagstaff: Walnut Canyon., Museum of Northern Arzona en Lowells Observatory. We zijn er allemaal geweest.
Dan heb je nog Grand Falls ten NO van Flagstaff maar je moet over een dirtroad dus ik zou dan niet doen. En de falls zijn niet spectaculair in october.
Twin Arrows. Nog een R66 icon met een gesloten pomp and betonnen blokken er om heen.

Yeehaw, wederom bedankt.
De Catwalk wilde we in 2010 al doen, maar toen toch maar weer uit de route gehaald. Keuzes, keuzes. Voor dit jaar zou het wel goed uitkomen.
Waar zou jij overnachten als we een extra overnachting plannen tussen Bisbee en Pinetop? Is Alpine wat? Ik heb al wel gezien dat daar in ieder geval een campground zit.
Kunnen we over de 273 naar Pinetop met de rv? of is een andere route mooier?
We zijn wel iets gewend wat het rijden van bergwegen aangaat. We hebben bijvoorbeeld in New Mexico de 152 gereden van Caballo lake state park naar City of rocks. Was ook smal en zeer bochtig. Ik weet natuurlijk niet of je deze weg kent, maar ik ga er maar vanuit van wel :biggrin: Volgens mij ken jij alle wegen :slight_smile:

Ik ga je antwoord nog even verder bestuderen!

Hoe kan je het vragen :wink: Natuurlijk hebben we de binnendoor route naar City of Rocks genomen. Mooie herfstkleuren eerst en dan dat desolate City of Rocks. Ik wilde die campground tussen de boulders nog noemen maar je bent er al geweest.
Alpine ligt op 8000’ en je gaat eerst een 9000’ naamloze pass over. Deze is geen enkel probleem om te rijden. Die omgeving van Alpine is schitterend. Er is ook een meer maar zoals gezegd het kan er al koud zijn in october.
Weg 273 ken ik niet. Je hebt 260 en 60 naar Show Low. 260 gaat langs Greer (kleine omweg) Weg 73 gaat door het Apache reservaat in de White Mountains. Springerville en Eagar zijn volstrekt non-descript
Nog een tip als je naar Niland gaat voor Salvation Mountain. Daar dicht bij bij Salton sea heb je nog Imperial Mud Volcano. Korte onverharde weg.

En alweer bedankt!
Kou is niet zo heel erg, we hebben tenslotte verwarming in de camper.
Hoe groot is de kans op sneeuw daar? Want dat vinden we met de camper op bochtige wegen iets minder prettig.

Wij reizen regelmatig in october en hebben in de White Mountains geen sneeuw gehad maar dat weet je maar nooit natuurlijk. Je kan in Bisbee nog altijd bekijken welke route je gaat nemen en het weer checken www.az511.gov de enige plekken waar we ooit wat sneeuw hadden in october waren Flagstaff, Bryce, en Ely en in Colorado, Montana en Wyoming.

Dank je voor de link. Ik ga hem direct opslaan.

Ik vond Colossal Cave Mountain ten zuidoosten van Tucson ook zeer de moeite. De naam slaat op de gigantische vleermuizengrot die je kunt bezoeken. Het uitzicht is spectaculair, en boven op de berg zelf kun je hiken te paard. Er is ook een mini lachspiegelpaleis :wink: