camper terugbreng van Vancouver naar Calgary in mei

Hallo,
Wij gaan eind Mei voor 3 weken naar Canada om een camper terug te brengen vanVancouver naar Calgary.We hoeven niet alles te zien in deze tijd maar veel genieten van de natuur.Alleen de Icefields Parkway willen we graag doen.Heeft iemand suggesties wat dan een mooie route is.Alvast bedankt,Alie :dag:

Hallo Alie,

Je kunt Vancouver-Hope-Merritt-Kamloops volgen. In Kamloops kun je 2 kanten op:

of naar het noorden via Hwy No5 naar Mount Robson PP en dan via Jasper PP de Icifields Parkway naar Banff nemen. Het ‘nadeel’ van deze route is dat je dan Revelstoke NP en Glacier NP mist. Het voordeel is dat je een rondje rijd. Eventueel kun je vanuit Banff even terug naar het westen om alsnog deze parken te bezoeken (als je het rustig aan doet doe je er een dag over om er te komen).

of je gaat in Kamloops naar het oosten via Revelstoke NP en Glacier NP naar Banff. In Banff dan naar het noorden via de Icefields parkway naar Jasper. Je kunt de Icefields dan ook weer terug rijden naar Banff om in de buurt van Calgary uit te komen. Ik raad je af om Alberta ten oosten van de Rockies te rijden; is niet echt mooi en zeker na de Rockies saai.

Als ik zo naar deze twee routes kijk dan zou mijn voorkeur uitgaan naar de eerste. Je doet dan alleen het stukje Banff-Revelstoke NP 2x.
Je gaat gelukkig in een rustige periode dus reserveren op een van de vele campgrounds is niet nodig.

Veel plezier, Rob