Vanaf 2 juli zitten wij, gezin met 2 kinderen(10 en 11) in een camper in Calgary.
Ik heb behoorlijk verdiept in een “mooie” route. Lastig in zo`n mooi land.
Omdat de Stampede ons een geweldige show lijkt voor de kids en ook onszelf heb ik een omweg in moeten plannen ivm de begindatum Stampede 8-7.
In Banff hebben we een dagje familiebezoek vandaar parkway avenue
Wie heeft er goede tips naar aanleiding van onze route.
Alle op en aanmerkingen zijn van harte welkom.
Te doen dat is een lopende discussie door alle topics op dit forum.
Wat je zelf wil is eigenlijk het enige antwoord.
Zover ik je route kon zien (tot Ucuelet / Tofino). Moet je dan nog retour Galgary?
Wil je elke dag rijden?
Zo ja hoeveel? 80 km per uur is een max.
Hoeveel km is je totale trip?
Hoelang wil je op de Stampede blijven?
Allemaal vragen die het antwoord sterk beinvloeden.
gewoon niet teveel vastleggen, haal je niet alles, heb je een goede reden om een volgende reis te plannen.
Ja we moeten nog wel terug naar Calgary.
Heb de camper van 02-07 tot 02-08.
Heb het laatste weekend fam. bezoek in fort mcloud,
Terug via kelowna en dan geheel binnendoor via vernon en needle.
Stampede voor één dag om sfeer te proeven. Na 1 dag hebben de kinders het ook wel gezien denk ik.
Ja tot wordt het een behoorlijke rit, maar ik denk dat de kinders het verplaatsen elke dag niet erg vinden. Mits er maar afwisseling in de dingen zijn die we doen denk ik.
Terugweg zal wel sneller verlopen omdat mijn inziens de grootte parken dan gehad hebben.
Is volgens mij goed te doen ook al moeten jullie terug naar Calgary.
Barkerville en Drumheller vind ik inderdaad twee aanraders.
Heb er nog een die volgens mij goed te doen is: Hells Gate (http://www.hellsgateairtram.com/
Ik krijg je route helaas niet op Google Maps te zien (link werkt niet).
Ik heb de terugweg ook een route voor gemaakt. Heeft iemand hier nog opmerkingen / aanvullingen over ? Bakersfield hebben we niet opgenomen want dan moeten we zoveel extra km maken en ik denk dat we er meer dan zat hebben voor 28 dagen, toch.
Wij hebben vorig jaar een vergelijkbare route gereden.
Wij hadden een camper voor drie weken en hebben toen ook een rondje Calgary - Vanvoucer (+ Vancouver Island) - Calgary gedaan.
Wij zijn zeg maar bovenlangs richting Vancouver gereden. En vergelijkbare route, als het niet dezelfde is, als jullie. Op Vancouver Island zijn we niet hoger geweest dan Tofino en toen terug. Terug zijn we onderlangs gereden via Osoyoos. Dit is ons echt super goed bevallen. We hebben echt en wereld vakantie gehad.