Hallo,
In mei 2015 vertrekken wij voor een 3-weekse camperreis naar Calgary. De camper zullen wij ook weer in Calgary moeten inleveren dus heb ik onderstaande route bedacht. Wij hebben geen ervaring met om met een camper rond te reizen dit is voor ons dan ook de eerste keervoor het rijden met een Camper en ook Canada doen we nu voor het eerst. Zouden jullie hier eens naar willen kijken of dit een goed reisschema is en of als jullie adviezen – suggesties hebben voor een aangepaste route dan hoor ik dat graag. Onze eerste camperdag is op 1 mei en onze inlever dag is op 20 mei, voor de 18eheb ik begrepen dat je dan de camping moer reserveren i.v.m. Victoria day, is het verstandig om dan ook alvast de andere campings te reserveren of is dit overbodig. * Alle tips/ adviezen/suggesties zijn welkom.
Dag 1Calgary Camper ophalen en richting Banff rijden
Dag 2Banff***
Dag 3Radium Hotsprings
Dag 4Cranbrook
Dag 5Nelson / Castlegar
Dag 6Nelson / Castlegar *
Dag 7Osoyoos
Dag 8Peachland
Dag 9Peachland *
Dag 10Kamloops / Mclure
Dag 11Clearwater
Dag 12Clearwater*
Dag 13Blue River
Dag 14 Jasper
Dag 15Jasper
Dag 16Jonas Creek/Icefield Parkway/Lake Louise
Dag 17 Canmore
Dag 18 Canmore
Dag 19Balzac Laatste overnachting i.v.m. het vroeg inleveren van de Camper in Airdrie op dag 20
Dag 20*inleveren Camper en terug-vlucht.
Pardede
Ps.
Us het nodig om een navigatie mee te nemen? ?
Via Wereldwijzer app
1 like
De route ziet er vrij goed uit. Hou er wel rekening mee dat het in de maand mei vrij kou kan zijn en een aantal bezienswaardigheden zullen nog gesloten zijn wegens sneeuw of ijs. Wij hebben vorig jaar in de maand mei een rondreis gemaakt en vorig jaar lag er nog heel veel sneeuw, maar dat kan natuurlijk verschillen van jaar tot jaar. In de rockies zijn er maar een aantal campings open, dus goed nakijken voor je vertrekt. Veel reizigers zijn er niet, maar de meesten zullen dan ook op die ene camping staan die open is.
Als Victoria Day op 18 mei valt, boek dan vast en zeker maar vanaf vrijdag al een camping, zeker in de rockies. Dat is namelijk het eerste lange weekend en voor mij waren toen echt ALLE canadezen onderweg. Wij hadden vorig jaar niet geboekt, maar hadden nog net een plek gevonden op een camping waar we toen stonden (ergens in Alberta).
Navigatie als GPS is totaal niet nodig. Met een goede kaart kom je heel ver, zoveel wegen zijn er niet. En op een kaart heb je uiteindelijk een mooi overzicht van de omgeving en kan je soms nieuwe dingen / wegen ontdekken.
1 like
Zijn net terug van een super vakantie in Canada, mede dankzij de reacties en adviezen die ik van de leden van deze forum heb ontvangen. De route onderweg wel iets aangepast en de campings die in het eerste lange weekend vielen van te voren geboekt. Bedankt voor jullie reacties en adviezen voor ons.
Let op!! Een navigatiesysteem in huren bij een autoverhuurbedrijf is vaak heel duur. Ik heb voor mij reis in Nederland een TomTom gehuurd… Bij navigatie-huren.nl.Voor mij ideaal en niet duur. Gewoon ff googlen en je hebt ze zo gevonden. Neem er wel eentje met een groot scherm
Fijne reis,
Martijn