Camper of auto

Hoi, wij zijn benieuwd naar ervaringen en prijzen van rondreizen per camper of per auto. Onze vorige rondreis (canada) hebben we voor een auto gekozen, omdat dat goedkoper was, wij sneller waren en we makkelijk redelijk goedkope slaapplaatsen konden vinden (hostels of B&B).
Ik schat in dat dat voor Australie ook moet lukken, maar weet iemand de verschillen in prijs? hoe makkelijk kun je in stad a beginnen en de auto/camper in stad b achterlaten, of komen daar nog veel kosten bij?
hoe duur zijn gemiddeld slaapplaatsen?
Groetjes Sonja

Ik ben zelf ook in Canada geweest en vond Canada best duur om daar en een auto te huren enof een slaap plaats te vinden. B&B waren vaak tussen de $35 en $50 in Australie was het vaak de helft.

Ook daar hebben we rondgetrokken met een camper maar met een auto is interessanter wanneer je voor een langere periode gaat als je het mij zou vragen. Dan heb je de kans dat je auto stuk gaat en alsnog net zo veel kwijt bent als huren, en als het goed gaat houd je nog geld over ook.

Hi Sonja
Camper of auto is ieders persoonlijke voorkeur. Je hebt ook zg campervans, dat zijn, zeg maar VW busjes met soms een hefdak en gemakkelijker met rijden en ook voorzien van bv een koelkastje, en goedkoper dan een camper.
Prijzen vergelijken is vrijwel niet mogelijk omdat het aanbod enorm is. Als je een auto of een camper vanuit Nederland wilt huren kan je het beste naar een reisbureau gaan en zoveel mogelijk gidsen vragen. Hierin staat precies vermeld wat eventuele dropoff charges zijn etc. Wij hebben op onze reizen naar Australia altijd een auto gehuurd. Er zijn ook grote verschillen tussen de voorwaarden van auto’s en camper. Een behoorlijke auto bij een gerenommeerd bedrijf kost ongeveer Euro 35,-- per dag all inclusive. Dan praat je over het huren van vrijwel nieuwe auto’s, meestal niet ouder dan een half jaar, maar het kan ook goedkoper als je ter plaatse een auto huurt. Let dan wel heel goed op de voorwaarden zoals verzekeringen.
Yeehaw

Hoi, dank je voor je reactie,
heb je zelf goede ervaringen met een verhuurbedrijf?
groetjes Sonja