Camper kopen in NZ

Hallo allemaal,

Een nieuw plan is geboren… Rond juni/juli 2013 wil ik samen met mijn vriend door Nieuw-Zeeland gaan reizen voor onbepaalde tijd en willen we hiervoor een camper kopen. Startplaats en route onbekend, dus alle opties zijn nog open.

Mijn vraag; weet iemand handige tips om in NZ een camper te kopen? En welke camper raad je aan?

Bedankt!! Groetjes Martine :wereld:

Hostels inlopen. Elke hostel heeft wel een prikbord met daarop advertenties.
Daarnaast schijnt de website autotrader.co.nz het erg goed te doen.

Hoi Martine,

In het activiteiten en transportforum vind je alvast een sticky met informatie over het hoe en wat omtrent een auto of camper huren of kopen in NZ.
Verdere vragen horen we graag!

Groetjes, Cyriellie

Hoi, een reactie op een oude post. De sticky waarnaar je refereert geeft heel weinig info over het kopen van een auto in Nieuw Zeeland. ‘Ieder hostel inlopen’, of ‘overal op het internet’, daar hebben we niet zoveel aan. Zou je de sticky kunnen updaten, websites toevoegen (niet alleen autotrader of carsforbackpackers), maar websites die niet bovenaan komen bij Google als je zoekwoorden als ‘campervan backpackers new zealand’ gebruikt? Ervan uitgaande dat jij een expert op Nieuw Zeeland-gebied bent natuurlijk, Cyriellie, anders heb ik niks gezegd.

Trademe.co.nz is de marktplaats van nieuw zeeland.