Mijn vriendin en ik zijn aan onze wereldreis begonnen en zitten nu in Laos,ik zat nu te denken aan Australie dat we gaan bezoeken in juni.Ik heb mij laten vertellen door een australisch koppel dat het weer in juni best wel meevalt en dat het huren van een camper daar veel wordt ge daan.Nu zat ik te denken om eventueel een camper te huren en zo toch wel wat geld te besparen.Heeft er iemand al ervaringen met het huren van een camper?We proberen wel wat aan ons budget te denken en we weten best wel dat australie duur is.Dus als iemand eventueel een gouden tip weet of ons toch kan helpen op een of andere manier laat het ons dan weten.
We zouden gewoon northern territory verkennen,te beginnen met Darwin en zo naar onder om dan uiteindelijk terug in Darwin te komen.We hebben ons laten vertellen dat je in Northern territory gerust een maand kan rondtouren.
Dan lijkt me het huren van een CV een uitstekend idee als je weer naar Darwin teruggaat. Heb geen persoonlijke ervaring, doen alles met een auto. Als je off road wil gaan rijden heb je een 4x4 nodig. Die zijn wel heel wat duurder en als je gewoon op de verharde wegen blijft is hij overbodig. Helaas is er maar een weg noord zuid door NT, Stuart Hw.
Juni is ook een mooie tijd van het jaar voor NT al zal het 's nachts in de Outback behoorlijk koud zijn. Maar geen last van de hoge luchtvochtigheid zoals in de zomermaanden.
Een internationaal rijbewijs is geen officieel document. Je hebt wel je rijbewijs nodig. Een internationaal rijbewijs is handig in landen waar ze je rijbewijs niet kunnen lezen maar op al onze reizen is nog nooit naar een IR gevraagd bij het verhuurbedrijf en we zijn ook wel eens aangehouden voor het overschrijden van de max snelheid en ook toen werd er niet naar gevraagd. Met het huren van een (te)grote RV moet je er wel op letten dat je rijbewijs het toestaat in (te) zware RV’s te rijden. Als je op zeker wilt gaan koop dan een IR bij de ANWB.
Een auto huren is inderdaad prima te doen. Zeker als je teruggaat naar dezelfde locatie. En ja, in een maand tijd kun je mooi het NT bekijken. Het mooiste deel van Australië, vind ik zelf.
Is een gewone auto + een tentje voor jullie ook een optie? Goedkoper dan een campervan in huur, verbruik en verblijfskosten.
Kakadu NP bijvoorbeeld is wel lastig te bekijken met lokale bussen. Er gaat wel een bus naar Jabiru, maar dan ben je nog nergens. Dan zou je een tour moeten nemen. Ook leuk, maar ook zeer prijzig. Met zijn tweeën ben je dan met een auto mogelijk goedkoper uit.
Als je echt iets wilt zien en niet alleen maar stadjes moet je eigenlijk wel een auto huren of een tour nemen.